Treff på Hvervenbukta 20:e November

Østfold, Akershus, Oslo, Buskerud, Vestfold, Oppland og Hedmark.
Distriktsansvarlig: Halvard Skistad

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 21 nov 2007, 00:58

Som vanligt var det hyggeligt!
Nye fjes var det oxo!
Kult syns jag!

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
Morti
Overload!!!
Innlegg: 1240
Registrert: 31 mai 2006, 21:30
Sted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Morti » 21 nov 2007, 01:22

Kosli sammenkomst! Til og med en og900 jeg ikke hadde sett før som hadde drista seg ut på saltføret.. det er ikke dårlig :)

"Ventilhuene" fikk også prata fra seg litt 8)

Forresten, fant en del harde fakta om avlastningsventiler her:

http://www.autopower.no/dumpvalves/dumpvalve.htm
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq :D
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1

zero900t
Overload!!!
Innlegg: 1919
Registrert: 21 mar 2006, 16:03
Medlemsnummer: N645
Navn: Halvard
Bil: 93 / OG900
Sted: Oslo

Re: Ettersnakk

Legg inn av zero900t » 21 nov 2007, 01:52

Johan N828 skrev:
Daniel N683 skrev:Kjører bare på GLT nå.. :(
Sier de alle:P
Enda "bare" på GLT så forsvant det da en hvis sølvgrå 9K på motorveien..... :roll:


Kjempetreff igjen... Gleder meg til neste gang 8)

Og en liten GLAD melding på slutten

JIPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII DET SNØR \:D/
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896


Saab er en sykdom man aldri blir kvitt ;)

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Legg inn av Johan N828 » 21 nov 2007, 02:22

Forsvant:P????
Ikke for og skryte andres bilen opp i skyene men jeg kan underskrive på at Truls sin 9K hadde bare litt av kraften åpen:P Har fått testa dette grundig på, ehh... Lukket bane:P:P:P

Brukeravatar
Morti
Overload!!!
Innlegg: 1240
Registrert: 31 mai 2006, 21:30
Sted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Morti » 21 nov 2007, 10:01

Du må få deg ei blåkran Daniel, så du slipper dette GLT trøbbelet! Bilen din går jo som en gammal 240 gli :lol:
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq :D
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 21 nov 2007, 11:16

Morti skrev:Du må få deg ei blåkran Daniel, så du slipper dette GLT trøbbelet! Bilen din går jo som en gammal 240 gli :lol:
Tipper poenget med GLT er at han ikke vil la den boksen som mest sannsynlig forårsaket raset hans sist styre ladetrykket en gang til... Med andre ord "frivillig" GLT, om jeg tipper rett.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Legg inn av Edward N812 » 21 nov 2007, 12:45

kan skrive under på at glt ikke er noe gøy :D

-Edward S. Palm
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Brukeravatar
Troll R
Overload!!!
Innlegg: 1275
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N02
Bil: saab 9-3 sc troll r
Kontakt:

Legg inn av Troll R » 21 nov 2007, 20:58

synd jeg ikke kunne komme måtte på en liten kjøretur til kristandsand og så en tur til stavanger for deretter til oslo for en jobb som tok tilsammen 1 time,og dette på en dag. Dro kl 0600 på morgenen og kom hjem kl 0200 tok selvfølgelig saaben på dette oppdraget .

mvh

lkp
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....


9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 22 nov 2007, 02:16

Morti skrev:Forresten, fant en del harde fakta om avlastningsventiler her:

http://www.autopower.no/dumpvalves/dumpvalve.htm
Noen sakfeil där då, men gott skrivet ändå!

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Svar