Diskusjoner skilt ut fra mjøstrefftråden

Østfold, Akershus, Oslo, Buskerud, Vestfold, Oppland og Hedmark.
Distriktsansvarlig: Halvard Skistad

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
matrox N522
MAX BOOST
Innlegg: 2089
Registrert: 14 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N522
Navn: Eskil Bjerke
Sted: Østre Toten

Re: Mjøstreffet 2008 - Lørdag 3. og Søndag 4. mai OBS!NY DATO!!!

Legg inn av matrox N522 » 29 mar 2008, 00:42

Ole-P-N154 skrev:Ser også at det skal bli mye informasjon om motorer, motorstyrninger, tenning, luftfilter osv. Her finnes det jo flere "retninger/skoler", blir alle representert eller blir det bare en? Som vil være helt greit, for meg personlig, i så fall.
Men jeg vil da anta at dette vil være et "sam"-treff mellom leverandør og klubb. På lik linje med det treffet som var i påaken. Og jeg antar at leverandøren da står for de kostnader som han direkte er ansvarlig for.
Klubben skal jo ikke betale for at leverandører "slipper til".
At Tommy stiller opp på frivillig basis, og vil dele litt av sine kunnskaper og erfaringer til oss kaller ikke jeg reklame/snikreklame som du antyder. Mjøstreffet blir jo tross alt arrangert fordi vi synes det er artig, sosialt og veldig Saabtilfredsstillende.
Ikke for at "mannen fra Hirsch" skal lure på oss litt trimprodukter. All heder og ære til Tommy for at han gidder å stille opp. :worship:
Så slutt å kom med slike gufne utsagn! Vi kan alle lese mellom linjene.
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963

VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt

Eskil || N522

Brukeravatar
Troll R
Overload!!!
Innlegg: 1275
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N02
Bil: saab 9-3 sc troll r
Kontakt:

Re: Mjøstreffet 2008 - Lørdag 3. og Søndag 4. mai OBS!NY DATO!!!

Legg inn av Troll R » 29 mar 2008, 06:18

det er jo veldig enkelt da ... de som vil komme og ha det hyggelig kommer, og de som vil være hjemme blir hjemme.....
men isteden og syte og klage på en tråd som dreier seg om tref,f så får dere heller sende en pm til styre om allt dere er missfornøyd med ...

det er jo alltid noen "grettne gamle gubber her" som alltid skal ødlegge det koslige forumet vårt, som kunne vært enda bedre uten disse menneskene som alltid skal ødlegge, og dette bare fordi allt ikke går etter dere rettning og vilje ....

men husk dette at vi er mange og det er ikke lett og glede alle .

men hvis de som er missfornøyde enten tar dette med styre eller bare kan komme på det treffet som passer de så hadde det vært mye bedre ... jeg har måttte selv skjerpet meg og diskutere og krangle på forumet men synes denne gangen at det hadde gått for langt, da de som arrangerer dette legger ned masse jobb og får bare skit tilbake ...
det er faktisk treff jeg også holder meg unna, men jeg lager da ikke noe oppstyr rundt dette ,da holder jeg meg bare hjemme og venter på neste treff som passer meg .


jeg skal på treff og ønsker alle som vil velkommne til Toten

lkp
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....


9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 994
Registrert: 05 mar 2003, 01:00

Re: Mjøstreffet 2008 - Lørdag 3. og Søndag 4. mai OBS!NY DATO!!!

Legg inn av Ole-P-N154 » 29 mar 2008, 10:56

Å påstå at alle kan lese mellom linjene, håper jeg er feil. Det som da blir dumt er at jeg skriver på linjene, ikke mellom. Jeg har ikke nevnt at noen kan komme til å komme med snikreklame. Tommy tilbyr seg å komme med informasjon, og han stiller seg åpen til spørsmål fra de øvrige deltakere. Dette er ikke snikreklame, men et bra tiltak. Tenk om all verdens markedsføring hadde vært på denne måten, å åpent fortelle hva man vil få. Mjøstreffet er et bra tiltak fra noen av klubbens medlemmer, og at Tommy velvillig stiller opp synes jeg er flott.

At en/noen kan få mitt innlegg til å bli antydninger om "snusk" samt kalle det gufne utsagn, stiller jeg meg uforstående til. (men det er klart leser man mellom linjene så....... Vurdert refundering av skolepenger?!). Her er det kanskje noen som bør se på sine egne motiver, før man prøver å tillegge andre noen motiver.

Også beroliggende å lese at troll ønsker alle velkomne til Toten!!

Forøvrig artig å registrere at de som reagerer på noe jeg IKKE har skrevet, ikke reagerer på min kommentar om at noen på forumet går langt utover "god folkeskikk" i sine svar til andre brukere. Men det er dette med skylapper.....

PS! jeg kommer ikke til å svare evnt tilsvar her i tråden, da tråden ikke har topic "svar tullball til Ole-P".
men pm fungerer.
Hilsen Ole-P. N-154

Brukeravatar
Kristine
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 679
Registrert: 31 okt 2006, 16:06
Medlemsnummer: 1387
Navn: Kristine
Sted: Sandnes

Re: Mjøstreffet 2008 - Lørdag 3. og Søndag 4. mai OBS!NY DATO!!!

Legg inn av Kristine » 29 mar 2008, 12:25

Ole-P-N154 skrev: (men det er klart leser man mellom linjene så....... Vurdert refundering av skolepenger?!). Her er det kanskje noen som bør se på sine egne motiver, før man prøver å tillegge andre noen motiver.
Ole-P-N154 skrev: Forøvrig artig å registrere at de som reagerer på noe jeg IKKE har skrevet, ikke reagerer på min kommentar om at noen på forumet går langt utover "god folkeskikk" i sine svar til andre brukere. Men det er dette med skylapper.....
Du er vel kanskje ikke den første som skal uttale deg om god folkeskikk. Du blir jo så fornærmet at det lyser på lang vei.

Jeg for min del gleder meg til å møte alle de hyggelige saabfolkene. Dette blir nok minst like bra treff om i fjor. All ære til dere som arrangerer dette!
SAAB 9000 CSE -97
SAAB 900 -87
SAAB 90 -86
SAAB 99 -84
SAAB 95 -76

Brukeravatar
Bent N208
Overload!!!
Innlegg: 1807
Registrert: 07 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N208
Navn: Bent Andresen
Bil: VW Scirocco TSI
Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
Kontakt:

Re: Mjøstreffet 2008 - Lørdag 3. og Søndag 4. mai OBS!NY DATO!!!

Legg inn av Bent N208 » 29 mar 2008, 16:35

Hei og hå :?

Alt dette tullet kun for at 1 nytt medlem ikke syntes noe om VW - AUDI Klubben :roll:

Nei,ta skjea fatt å få dere en annen hobby en å hakke på alt og alle !

Ole P poengterer faktisk godt her at " kast ikke stein hvis du selv sitter i glasshus " [-X

Syntes dere alle er en fin gjeng =D>

Mvh
Bent
Close to your saab,closer to you with Speedparts

Brukeravatar
LeonLatex
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 358
Registrert: 01 sep 2006, 22:28
Navn: Kjetil
Bil: 9K CSE 2.3 HTT,96mod
Sted: Brandbu

Re: Mjøstreffet 2008 - Lørdag 3. og Søndag 4. mai OBS!NY DATO!!!

Legg inn av LeonLatex » 30 mar 2008, 23:14

Var aldri meningen at min kommentar skulle dra så langt ut i det villeste av en diskusjon. Føler meg også litt missforstått av flere her inne. Når Ingvar som moderator til og med gjør et forsøk på å hindre meg i å ha en egen mening synes jeg det går litt vel langt. Dette er da et offentlig forum som er for alle som vil komme med egne kommentarer og meninger.

Uansett så har jeg en mening som jeg står ved. Om jeg kommer til Gjøvik treffet vil ennå gjenstå og se. Jeg tror imidlertid ikke det.

Så... med tanker på mine meninger så ble ikke disse yttret for å skade hverken klubben, medlemmene eller gjøvik avdelingen av STCN. Så unnskyld til de som føler seg støtet av mine meninger. De er kun basert på egne erfaringer. Det var aldri meningen å tråkke på noen.
:worship: SAAB 9000 :worship:

M96 9K CSE 2.3 HTT

SP - Steg 3 ++
SP - 3" eksos med frontrør og race kat


Brukeravatar
kristianur N1169
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 795
Registrert: 26 sep 2007, 22:16
Medlemsnummer: 1169
Navn: Kristian Strømstad
Bil: 1987 900 t16 2d
Sted: Trondheim

Re: Mjøstreffet 2008 - Lørdag 3. og Søndag 4. mai OBS!NY DATO!!!

Legg inn av kristianur N1169 » 31 mar 2008, 01:03

VW/Audi er innvitert. Ferdig med den saken.
Det blir et helt annet treff enn det ville blitt med bare saab-folket og det vil jo selvfølgelig føre til missnøye blandt noen, og det må man jo bare ha forståelse for.
Når det er sagt så håper jeg virkelig Ingvar har sendt deg pm eller at du snakker om et helt annet tilfelle nå..

Gleder meg til 3. og 4. Mai :D
Kristian

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Diskusjoner skilt ut fra mjøstrefftråden

Legg inn av Ingvar N629 » 04 apr 2008, 13:01

Skiller ut en del innlegg fra mjøstrefftråden, så det går an for arrangørene å ha litt oversikt over hvem som kommer og ikke.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Re: Diskusjoner skilt ut fra mjøstrefftråden

Legg inn av Edward N812 » 13 apr 2008, 14:57

men leonlatex: At det kommer folk fra VW og audi-klubben, fører vel ikke til at det kommer færre folk fra saab-klubben? hvorfor ikke bare komme på treffet, og snakke med de du synes er ålreite? skulle faktisk ikke forundre meg om du fant en hyggelig golf-eier eller to!

selv om det kommer folk med forskjellige bilmerker, så betyr ikke det at det hele blir en smørje som tilsvarer en blanding av det du liker fra saab-mennesker, og det du ikke kan fordra fra VAG-mennesker.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Svar