Gatebil Våler

Østfold, Akershus, Oslo, Buskerud, Vestfold, Oppland og Hedmark.
Distriktsansvarlig: Halvard Skistad

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
kristianur N1169
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 795
Registrert: 26 sep 2007, 22:16
Medlemsnummer: 1169
Navn: Kristian Strømstad
Bil: 1987 900 t16 2d
Sted: Trondheim

Re: Gatebil Våler

Legg inn av kristianur N1169 » 23 mai 2008, 19:46

Me want more pics.. And gjerne some vids.
Gleder meg litt til i mårra nå.
Kristian

Brukeravatar
button
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 345
Registrert: 20 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: 298
Navn: Thomas Knappen
Bil: 900 '95 Turbo Coupe
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: Gatebil Våler

Legg inn av button » 23 mai 2008, 21:11

Daniel N683 skrev: Større bremser til neste år, Ole? 8)
Tror det var han ikke hadde fått stilt inn bremse-fordelinga ordentlig, slik at det nå er bortimot eller bare bremser foran.. Men dette var jo første dag på bane etter vinterens oppdateringer, så sjåføren var meget fornøyd han :)
kristianur N1169 skrev:Me want more pics.. And gjerne some vids.
Gleder meg litt til i mårra nå.
Kommer nok flere bilder fra meg, men ikke akuratt nå. Ellers tror jeg Johan filmet dette når han satt på. Så til uka kommer det sikkert noe.. :)

Ellers har ikke P-A vært der i dag men han skulle komme nå i kveld, så jeg gleder meg til i morra jeg også :D

Brukeravatar
button
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 345
Registrert: 20 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: 298
Navn: Thomas Knappen
Bil: 900 '95 Turbo Coupe
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: Gatebil Våler

Legg inn av button » 25 mai 2008, 08:24

Fra dag 2:
Bilde

Bilde

..nå går det snart avgårde for dag 3 :)

Brukeravatar
button
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 345
Registrert: 20 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: 298
Navn: Thomas Knappen
Bil: 900 '95 Turbo Coupe
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: Gatebil Våler

Legg inn av button » 25 mai 2008, 20:35

Dag 3:
Bilde

I dag har det vært mye bra kjøring og strålende sol hele dagen, så jeg har blitt solbrent i ansiktet å greier :P menmen.. maaange bilder har det da blitt :D

Brukeravatar
Bent N208
Overload!!!
Innlegg: 1807
Registrert: 07 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N208
Navn: Bent Andresen
Bil: VW Scirocco TSI
Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
Kontakt:

Re: Gatebil Våler

Legg inn av Bent N208 » 25 mai 2008, 21:21

Hei alle sammen :lol:

Da er helga gatbil våler ferdig 8) Vi i Speedparts er kjempefornøyde, at det sprakk litt glassfiber er ikke noe vi gråter over :wink: " ny fanger er allerede bestilt speedparts fronten som PA brukte på sin gule 900.

For vår del har helget vært en stor fest " powerbeast uten noen som helst problemer " :mrgreen: Men som dere alle vet har vi oppgradert til store bremser bak i år, dvs vi må gå av gassen litt tidlig å bremse lenge før vi skulle ønske :cry: Men deler er allerede bestilt for ha alt dette på stell til mantorp i juni :mrgreen:

Vi gleder oss som unger til Mantorp gatebil i juni, her vil vår bil få kunne strekke skikkelig på beina med utvekslingen vi kjører på :mrgreen: i fjor hadde vi 270 km før oppbremsing :P

" bilder ifra Gatebil kommer, Johan tok et flott bilde av PA og Ole side om side .... lurer på hvem som hadde vært først igjenom sjikanen hvis ikke ole hadde måttet bremse tidlig "

Ellers en stor honør til Johan som har kjørt sitt første løp i gatebil racingserien.... =D> =D>

Ellers får dere alle ha en fortsatt god kveld :woot:

Mvh
Bent
Close to your saab,closer to you with Speedparts

Brukeravatar
ToreN1246
Overload!!!
Innlegg: 1200
Registrert: 28 jan 2008, 17:08
Medlemsnummer: N1246
Navn: Tore
Bil: 9-5 aero -01
Sted: lillehammer
Kontakt:

Re: Gatebil Våler

Legg inn av ToreN1246 » 26 mai 2008, 07:22

Var ikke dum vogna til PA :lol:
jøsses for en jobb!!!

På plass var jo også en LS1 som Maria Elena har lekt seg med.... pent Maria!!! :worship:

Var vel ikke bare fronten på bilen til Ole som var blitt pyntet på vel??? var ikke bakfangeren hel på mjøstreffet? :D
Manglet en "liten" bit bak... Eller var dette et resultat av sandfella?
“Sucking all the marrow out of life doesn’t mean choking on the bone”

9-5 aero

19t7 l evo6ic l 3"dp-2,5twinpipe l 3b-fuel l bilstein l eibach l walbro l polyurethane l sas l VoldenRacing

SELGES:9-3ss aero -09 ratt komplett med airbag, som nytt! Har det enda om noen trenger det!

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6952
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Re: Gatebil Våler

Legg inn av Paradigm N558 » 26 mai 2008, 07:52

button skrev:Dag 1:
Det har i løpet av dagen blitt gjort litt kosmetiske endringer på saaben til Ole.. :lol: ...slik foregikk den prossesen:

Bilde
Har ikke Ole lært at man ikke skal parkere i sandfellen?
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Re: Gatebil Våler

Legg inn av Johan N828 » 26 mai 2008, 10:06

For sen opbremsning er enkelt og greit grunnen. Skjer med alle en gang eller to iløpet av racingkarrieren.

Skal senere i dag legge opp masse bilder og noe film =)

//Johan

Brukeravatar
LeonLatex
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 358
Registrert: 01 sep 2006, 22:28
Navn: Kjetil
Bil: 9K CSE 2.3 HTT,96mod
Sted: Brandbu

Re: Gatebil Våler

Legg inn av LeonLatex » 26 mai 2008, 20:09

Så får vel jeg også klemme med litt om helgen gatebil. Kom litt sent opp på fredag til SpeedPartsleiren, men har hatt det kjempe for det. Kjempesosialt med grilling og bilprat. Planla en skikkelig campintur med bil, bikje og meg selv. Lå i bilen i to netter. Så klart hadde jeg med nye og pute for å ligge i baksetet på 9K. Her er noen bilder og filmer fra BEISTET sin 2008 debut på vålerbanen (desverre filmet med mobilkamera).

Se her hvor fort pitstop sletta blir borte for oss. Det aksa noe sinnsykt, og for ett drag/moment.
http://www.webmasterinfo.no/bilbilder_l ... aaler1.avi" onclick="window.open(this.href);return false;

Pitstop sletta blir borte i løpet av sekunder. Ser utifra farten på BEISTET at bilen er raskere enn de fleste, men pga. at Ole må bremse så alt for tidlig pga. dårligere bremser enn de andre så må han slippe konkurrentene forbi i mot og gjennom sjikanen i enden av sletta.
http://www.webmasterinfo.no/bilbilder_l ... aaler3.avi" onclick="window.open(this.href);return false;

Her kan man også se bilen til PA passere. Hadde det ikke vært for bremsene var dårligere så hadde vi ihvertfall hengt på denne 1,7 millionersbilen fra søta bror. Ole kjører inn til pitstop og man kan se bil, motor i SpeedParts leieren.
http://www.webmasterinfo.no/bilbilder_l ... aaler4.avi" onclick="window.open(this.href);return false;


Her er noen bilder fra turen.

Bilen sto klar til neste dag mens vi satt og snakket om været utenfor, bil og planla neste dag. Utafor hølja det ned bøtter. Kaldt var det også så Bent fant frem litt å varme seg på. Snabelstoffet funka det, og vi blei varme.
Bilde
Bilde

Som det måtte gå så sturet vi litt pga. været utenfor. Her sitter vi og ber til de gøyere makter om at det må bli sol neste dag... eller er det noen som er sure. I allefall har hukommelsen min svikta på dette tidspunktet.
Bilde

Da vi fikk i oss varmen så måtte vi gå oss en tur. Vi gikk til Petter en tur der Ole ble Stående og snakke mannen til fornuft og få seg en SAAB på banen igjen Det endte med at Petter ble så sliten i beina at han ble hengende i stanga på bussen. Neida, det var bare Petter som var litt varmere enn oss.... :lol: 8) :lol: Skylinja til Petter ble desverre stående hele helga.

Bilde
Bilde
Bilde
:worship: SAAB 9000 :worship:

M96 9K CSE 2.3 HTT

SP - Steg 3 ++
SP - 3" eksos med frontrør og race kat


Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Re: Gatebil Våler

Legg inn av Johan N828 » 26 mai 2008, 22:40

Tenker jeg skal skrive litt om turen da.

Petter, Bent, Ole, Jon Andreas og jeg dro oppover mot Vålerbanen på torsdag ettermiddag.
Jeg startet hjemme med og pakke bil og henger før jeg dro til SP lokalet for og møte de andre der. Fikk byttet leiebilen vi allerede hadde med en Isuzu pickup leiebil =D Leide også henger fra NTS.

Her er jeg ferdig pakket og klar til å dra.
Bilde

På SP drev Petter og trilla ut en nestenferdig skyline og Bent hadde kommet med campingvogna.
Det siste ble lasset inn i bussen og Ole kom tilbake etter å ha vært og fylt E85 på bilen.
Bilde
Bilde

Underveis stoppet vi på en rasteplass ved Andelva. Der spiste vi litt burger og andre sunne saker før vi dro videre. Bent ble herifra kalt for camping-Bent. Med alle vognene så det ut som Sirkus Arnardo var i byn. :P
Bilde

Etter vi hadde kommet oss opp og fått laget oss leir, satte vi oss ned utenfor bussen til Bjarne (god kompis av Petter) og grillet og drakk noen rolige pils =)
Etter dette kom første soving i vogna der jeg og Ole lå med hverandre. :wink: Våknet dagen etter av at Bent stod og viftet med campingdøra for og få ut metangassen som hadde samlet seg der over natten. :lol:
Bilde
Bilde
Bilde

På Fredagen var det Timeattack trening for meg. Kjørte noen fine runder og kjente på føret. Tørt og fint det.
Senere var det kvalifikasjon og sprutregn. Jeg hadde aldri kjørt på glatta før så dette bød på et par utfordringer.
Til tross for dette så klokket jeg inn en helt OK rundetid på 1.22 blank. Bare 1.5 sekunder tregere enn en porche 911 Turbo og 3.4 sekunder tregere enn Trond Ensrud med hans Audi S1 Replika med Quattro.


Denne dagen satt jeg på med Ole en tur på banen også. Bilen hans virket utrolig bra og man kunne kjenne at det nye understellet virket. Var ikke hint til å glippe. Etter 1 års slit med problemer og feilsøking så begynner ting og falle på plass.
Men tross nytt understell så endre turen i sandkassa med ødelagte fangere. Vi ble dratt ut av kassa av en rescue bil. Etterpå var jeg ute i sandkassa og plukka plast :P
Bilde
Bilde

Etterpå ble restene av fangeren naglet sammen igjen slik at det så sånn ca ut værtfall. Så var det ny tur på banen.
Bilde

Senere på kvelden ble det mer grilling og kos. Tok ikke noen bilder da øllen gikk litt i huet på meg den kvelden. Kan nevne at da jeg gikk til skogkanten for og pisse så var det jeg hørte partycampen 1 km unna og det høylytte skrålet fra teltet vårt.

På Lørdagen våknet jeg noe sliten av at jeg hadde litt for god fysisk kontakt med Ole i senga:P Været var kjipt tross lovord fra meteorologer om godvær.
Jeg hadde ikke kjøring før halv fem på ettermiddagen så dagen gikk med på og dasse, bytte luftfilter og etterfylle litt gearkasseolje som på mystisk vis var borte.. :?
Ole hadde en del kjøring denne dagen og alt fungerte fint for han.

Bech N942 kom opp på ettermiddagen for å se kjøringa den dagen. Jeg måtte kjøre i regn denne dagen også men jeg hadde mye bedre fart på sakene.
Hadde som mål og ta 240n jeg lå bak under nesten hele løpet og det gikk=) Endte opp på 15 plass av 19 som startet og fullførte.
Jeg kom ikke noe langt opp på lista akkurat men jeg fikk vist at både bilen og jeg kan kjøre fort. For når man så på lista etterpå og tittet på beste rundetid så hadde jeg bedre rundetid enn den ene skylinen som er bygd for dette og ellers lik bestetid som de fleste på toppen. Så nå gjelder det bare og finne ut hva jeg gjorde den ene runden. Kan også nevne at jeg var nær og ta igjen den ene BMW M3en men gikk tom for runder:P
Se resultatlisten her. http://www.gatebil.no/fileupload/pdf/Race.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne kvelden ble det også fart men nå hadde Truls med seg Bacardi så det ble fortere natta. Grillet ved teltet og koste oss. Senere dro Truls og jeg til bussen til Bjarne og ble sittende noen timer.
Kan være ok og nevne at og begynne å drikke før man setter opp soveteltet er ikke bra. Mariola kom nemmelig opp på Lørdagen også så da fikk jeg ikke sove sammen med Ole lenger. Skjønner ikke helt det altså.. :lol:


På Søndagen våknet jeg med alle klærne på i ekstrem varme. Denne dagen var det skikkelig sol og teltet hadde blitt en Finsk sauna. Jeg hadde ikke noe kjøring denne dagen men vi ble der fordet. Fikk tatt en fin helikopter tur over banen denne dagen også.
Bilde

Ellers satt vi mye i varmen og hygget oss denne dagen. Var lite kjøring da det var mest for vanelige bilen. Vi tok bilen til Bech N942 en tur på banen med mine R dekk på =)
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Så skulle Ole ut og knive litt med P-A på banen. Petter ble med på turen som plaster på såret da han måtte gi opp og få bilen ferdig i løpet av helgen.
Bilde
Bilde

Senere på dagen dro vi hjem igjen. Fornøyde med masse kjøring og hyggelig selskap.
Neste kjøring er på Mantorp 27-29 juni. Da skal jeg kjøre hardere med mere krutt i bilen. Ole har sikkert fått fiksa bremsene før da og Petter blir ferdig med Skylinen.

Takk for en kjempeflott helg med mye kjøring! :D :D :woot:

//Johan

Brukeravatar
Bent N208
Overload!!!
Innlegg: 1807
Registrert: 07 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N208
Navn: Bent Andresen
Bil: VW Scirocco TSI
Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
Kontakt:

Re: Gatebil Våler

Legg inn av Bent N208 » 27 mai 2008, 10:35

Som bildet over viser går faktisk ikke vår powerbeast mye dårligere enn PA sin bil..... på mantorp er det en langstrekke og med vår bil som teknisk kan gjøre over 300 km i timen .... hmmm " time will show " :twisted: :lol:

Mvh
Bænt :woot: :woot: :woot:
Close to your saab,closer to you with Speedparts

Brukeravatar
N1205
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 216
Registrert: 17 nov 2007, 18:23
Medlemsnummer: N1205

Re: Gatebil Våler

Legg inn av N1205 » 27 mai 2008, 12:00

Powerbeast gikk greit den, men fy F*** som PA sin går. Fantastiske biler begge to. :worship:

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Re: Gatebil Våler

Legg inn av Johan N828 » 27 mai 2008, 13:39

P-A sin er heftig den. Men så er prisen derretter da...
Håper på Mantorp og få samme rundetid som han jeg da:P Er faktisk mulig.

//J

Brukeravatar
button
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 345
Registrert: 20 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: 298
Navn: Thomas Knappen
Bil: 900 '95 Turbo Coupe
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: Gatebil Våler

Legg inn av button » 28 mai 2008, 17:39

Da har jeg fått flere bilder på nett også :)
de ligger her: http://www.thomasknappen.com/gallery2/m ... temId=2990" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Re: Gatebil Våler

Legg inn av Johan N828 » 29 mai 2008, 00:38

Tror jeg kjører for mye i regn til og bli tatt bilde av:P

Svar