Jeg er helt ny her

Østfold, Akershus, Oslo, Buskerud, Vestfold, Oppland og Hedmark.
Distriktsansvarlig: Halvard Skistad

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Referee
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 63
Registrert: 30 jan 2011, 14:31
Navn: Christian E.S
Bil: 97' 9000 CSE
Sted: Drammen
Kontakt:

Jeg er helt ny her

Legg inn av Referee » 30 jan 2011, 15:00

Hei!

Jeg er helt ny på dette forumet, og ny innflyttet i Drammen. Jeg kjøpte i går, 20.01.2010, min første SAAB. Jeg er egentlig et BMW menneske, men har nå gått over til en SAAB. Mitt valg falt på en 1997 modell Saab 9000 CSE som har rullet 167000km. Det eneste som jeg kan komme på som må fikses med den er og byttet pære i venstre grøftelys og en spylerdyse til frontruten som ikke er helt med på mine kommandoer. Men for en som kan litt Saab, så er vel dette en smal sak og fikse?
Jeg er en gutt på 29 år, og har samboer. Kjenner som sagt ingen i Drammen, og kunne tenke meg og bli kjent med noen i Drammens området, samt noen som kanskje kan litt mer Saab enn meg. kanskje man finner noen og pleie sin lidenskap for bil, og da også kanskje Saab med til tider.

Dersom det er noen som er interessert i treffes, sparke litt dekk og slikt, så si i fra. Kan også tenke meg og bli kjent med noen som kan hjelpe litt med de tingene som er på bilen min. Har og en ledning som ligger og slenger ved venstrebeinet når jeg kjører. Tror det er en antenne ledning, men er pokker ikke sikker.

Er det også noen treff i Drammens-området til tider? Ta gjerne kontakt, eller skriv i tråden her, så blir jeg super glad :-)

Btw. bilen virker super, og jeg er så langt KJEMPE fornøyd :-)

MVH Christian
Ny Drammens boer og stolt Saab eier :-)

Edit: Legger opp noen bilder av bilen i sammeslengen.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Sist redigert av Referee den 05 feb 2011, 14:41, redigert 1 gang totalt.
------
1997 Saab 9000 CSE

"Teori er når man forstår alt, men ingenting virker.
Praksis er når alt virker, men ingen forstår hvorfor.
Jeg forener teori og praksis slik at ingenting virker og ingen forstår hvorfor."

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Re: Jeg er helt ny her

Legg inn av Edward N812 » 03 feb 2011, 16:22

Hey! velkommen til Drammen, OG forumet! SAAB miljøet her er ikke så veldig yrende lenger, det var ganske så bra en stund.

Selv er jeg ikke stort til dekksparker, men jeg står nå og skrur på et verksted, og kan hjelpe til med ting og tang om det behøves ;)
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Brukeravatar
Lillegutt82
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 58
Registrert: 25 jan 2006, 17:53

Re: Jeg er helt ny her

Legg inn av Lillegutt82 » 04 feb 2011, 21:59

Hallais Christian!

Har selv akkurat flyttet til Drammen, riktig nok bare fra Asker, men dog. Har holdt på med Saab en stund og har en 9-3 som er "lettere" modifisert. Har vært svært lite aktiv i miljøet selv de siste årene pga en -67 mustang som har tatt opp mye av min tid og bensin penger :mrgreen: '
Meeeen nå er den solgt (pga HUSKJØP!!!!!) og Saab'en er igjen freshet opp. Og GØTT går det!! :twisted:
Ta gjerne kontakt på PM om du er keen på å møtes en dag.

PS, du heter vel ikke Andersen til etternavn vel?

Mvh André :flagcanada:

Brukeravatar
Referee
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 63
Registrert: 30 jan 2011, 14:31
Navn: Christian E.S
Bil: 97' 9000 CSE
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Jeg er helt ny her

Legg inn av Referee » 05 feb 2011, 14:33

Hei dere!

Har vært litt lite på nett i de siste dagene, så har ikek fått med meg deres svar. Men desto mer gledelig nå når noen hadde svart meg :)

Edward N812: Kjedelig at Saab miljøet her i området er labert da, det burde man jo kunne gjøre noe med? Husker når jeg bodde i Tønsberg og hadde BMW, der er det jo stort miljø for det. Og man burde vle kanskje kunne klare og dra i gang noe i denne byen også? Deilig med egen plass og så og skru da tenker jeg?! Jeg for min del har bare en felles parkeriongsgarasje jeg kan stå og gjøre ting i, og det er ikke bare det heller. Trangt og kan ikke stå i veien for andre og slikt, det er litt kjipt.

Jeg har fått gjort litt små ting med bilen min, men det er jo enda litt ting igjen. Har fått byttet grøftelyset nå, men måtte på verkstedet med det. Men kostet snaue 300,- og få det fikset så det var greit. Skruene til plata under motoren måtte borres ut da de bare gikk rundt og rundt, og da byttet de pære for meg i samme slengen. Så var verdt kronene sine syntes jeg. Men jeg har litt problemer med en spylerdyse på høyre side til frontruta. Den spyler, men VELDIG tynne stråler, og den spyler bare nederst på ruta. Om jeg er heldig. Har du noen forslag, eller slikt på det da?

Hallais André. Velkommen fra Asker til Drammen. For og begynne med det siste først, nei jeg heter nok ikke Andersen til etternavn. Men de 3 siste bokstavene var korrekte da, så du får 1/2 poeng for den. hehe.. Men kjedelig og selge en Mustang da, selv om du har fått et hus. DEt er jo tross alt litt viktigere. Men har bare stått og beundret mustanger, aldri kjørt, men kan tenke meg det var litt nedtur. Selv om du har Saab'en og kose med da :)

Jeg sender deg en melding jeg vet du, så ser vi hva vi får knota til :-)
------
1997 Saab 9000 CSE

"Teori er når man forstår alt, men ingenting virker.
Praksis er når alt virker, men ingen forstår hvorfor.
Jeg forener teori og praksis slik at ingenting virker og ingen forstår hvorfor."

Brukeravatar
steff
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 428
Registrert: 02 aug 2007, 17:17
Medlemsnummer: N1125
Navn: Stefan Hansen
Bil: 9000 cse 2.3 T
Sted: Drammen

Re: Jeg er helt ny her

Legg inn av steff » 05 feb 2011, 15:36

Gratulerer med fin bil og velkommen til Drammen :P
Som edward sier er det ikke store trøkket her om dagen..men skal gå ann å få gjort no med det! jeg har vært inne på tanken å leie en garasje der gutta kam samles for å mekke å preike. Men ettersom det er klin umulig å finne et verksted her i byn har jeg gitt det opp

Bare å ta kontakt på pm hvis dere er lystne på å møtes.så skal vi se hva vi får til :mrgreen:

Brukeravatar
Referee
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 63
Registrert: 30 jan 2011, 14:31
Navn: Christian E.S
Bil: 97' 9000 CSE
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Jeg er helt ny her

Legg inn av Referee » 05 feb 2011, 15:44

Takker for det Steff. Jeg er kjempe fornøyd med bilen min jeg, det er dog et par små ting som noen små bulker og slikt som må gjøres noe med. Men mitt største "problem" og irritasjonsmoment er denne spylerdysa på høyreside av panseret. Den er mongo, og irriterer meg hver gang jeg kjører. hehe..

Det hadde vært genialt med en slik plass hvor man kan stå og mekke. Men er de tingenting og oppdrive i området rundt byen her altså? Tenker da i rettning mot Hokksund og slikt? Man må jo ikke ha sted midt i byen liksom ;)
------
1997 Saab 9000 CSE

"Teori er når man forstår alt, men ingenting virker.
Praksis er når alt virker, men ingen forstår hvorfor.
Jeg forener teori og praksis slik at ingenting virker og ingen forstår hvorfor."

Brukeravatar
Lillegutt82
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 58
Registrert: 25 jan 2006, 17:53

Re: Jeg er helt ny her

Legg inn av Lillegutt82 » 16 feb 2011, 18:04

Hei igjen.

Ble ikke noe umiddelbar oppblussing av miljøet fra min side, ihvertfal ikke enda.
Er midt i oppussings #%&! nå, men om ikke veldig lenge har jeg nok mer tid :D
Slenger ut en mld her når ting har roet seg litt på husfronten!
Imellomtiden får dere alle ha en riktig så god SAAB vinter 8)
Ses og høres :lol:

Svar