Hei alle sammen.
Spørsmål til dere som har hatt Saab en stund. Hva er det som er de mest vanlig feielene på en 9000 fra 1994 og opp til 1997 modell. Hva ville dere sett spesielt etter hvis dere skulle kjøpe en slik. Tenker både på modeller med turbo og modeller uten.
Takker på forhånd for alle svar.
Mest kjente feil..........
Moderator: Moderatorer
-
- Innlegg: 3
- Registrert: 18 mai 2007, 17:14
- Sted: Ålesund
Mest kjente feil..........
Ny bruker. 1.Saab.Kan bli flere.9000 CD 1994
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Paradigm : Han spør om mest kjente feil, rust på dørene og bakluke er ikke de mest kjente feilene på de årsmodellene han spør om.. faktisk så er det vel heller sjelden rust på dørene på de modellene.
Rust skal du sjekke men da først og fremst rundt reservehjulsbrønnen og på sidene bak, skjøtet mellom yttre og indre skjerm..
Se også over jekkfestene.
På M94 så er det ikke helt uvanlig med elektriske feil men som oftest så er det bagateller.. Fra og med M96 så er Saab 9000 blandt de mest driftsikre i sin klasse
Rust skal du sjekke men da først og fremst rundt reservehjulsbrønnen og på sidene bak, skjøtet mellom yttre og indre skjerm..
Se også over jekkfestene.
På M94 så er det ikke helt uvanlig med elektriske feil men som oftest så er det bagateller.. Fra og med M96 så er Saab 9000 blandt de mest driftsikre i sin klasse

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Har du dokumentasjon på det? Jeg vurderer sterkt og kjøpe meg en M96 9000 2.0 LTTTor N12 skrev:Paradigm : Han spør om mest kjente feil, rust på dørene og bakluke er ikke de mest kjente feilene på de årsmodellene han spør om.. faktisk så er det vel heller sjelden rust på dørene på de modellene.
Rust skal du sjekke men da først og fremst rundt reservehjulsbrønnen og på sidene bak, skjøtet mellom yttre og indre skjerm..
Se også over jekkfestene.
På M94 så er det ikke helt uvanlig med elektriske feil men som oftest så er det bagateller.. Fra og med M96 så er Saab 9000 blandt de mest driftsikre i sin klasse
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Er ikke så lett å dokumentere sliktPasient skrev:Har du dokumentasjon på det? Jeg vurderer sterkt og kjøpe meg en M96 9000 2.0 LTTTor N12 skrev:Paradigm : Han spør om mest kjente feil, rust på dørene og bakluke er ikke de mest kjente feilene på de årsmodellene han spør om.. faktisk så er det vel heller sjelden rust på dørene på de modellene.
Rust skal du sjekke men da først og fremst rundt reservehjulsbrønnen og på sidene bak, skjøtet mellom yttre og indre skjerm..
Se også over jekkfestene.
På M94 så er det ikke helt uvanlig med elektriske feil men som oftest så er det bagateller.. Fra og med M96 så er Saab 9000 blandt de mest driftsikre i sin klasse


900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Jeg tviler ikke et sekund på det som står der. MEN, jeg vil ha noe håndfast og slenge opp i trynet på diverse kompiser som alltid skal rakke ned på saab.
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
http://www.folksam.sePasient skrev:Jeg tviler ikke et sekund på det som står der. MEN, jeg vil ha noe håndfast og slenge opp i trynet på diverse kompiser som alltid skal rakke ned på saab.

