Mest kjente feil..........

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
freddy9000
Innlegg: 3
Registrert: 18 mai 2007, 17:14
Sted: Ålesund

Mest kjente feil..........

Legg inn av freddy9000 » 15 jun 2007, 15:26

Hei alle sammen.

Spørsmål til dere som har hatt Saab en stund. Hva er det som er de mest vanlig feielene på en 9000 fra 1994 og opp til 1997 modell. Hva ville dere sett spesielt etter hvis dere skulle kjøpe en slik. Tenker både på modeller med turbo og modeller uten.
Takker på forhånd for alle svar.
Ny bruker. 1.Saab.Kan bli flere.9000 CD 1994

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 15 jun 2007, 15:29

heisann.
Rust på skjermer og bakluke.
Slitt turbo og girkasse om det er turbo.
Foringer i forstilling er også slitedeler!
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 15 jun 2007, 16:15

Paradigm : Han spør om mest kjente feil, rust på dørene og bakluke er ikke de mest kjente feilene på de årsmodellene han spør om.. faktisk så er det vel heller sjelden rust på dørene på de modellene.

Rust skal du sjekke men da først og fremst rundt reservehjulsbrønnen og på sidene bak, skjøtet mellom yttre og indre skjerm..
Se også over jekkfestene.

På M94 så er det ikke helt uvanlig med elektriske feil men som oftest så er det bagateller.. Fra og med M96 så er Saab 9000 blandt de mest driftsikre i sin klasse :D
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Legg inn av Edward N812 » 18 jun 2007, 11:56

det finnes en FAQ om dette på det svenske forumet :) mye å ta seg til der, hehe. sikkert ramsa opp en del ting som ikke engang er typisk 9000-feil.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Brukeravatar
Pasient N657
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 654
Registrert: 20 apr 2006, 21:18
Medlemsnummer: N657
Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
Sted: Lillehammer

Legg inn av Pasient N657 » 18 jun 2007, 19:25

Tor N12 skrev:Paradigm : Han spør om mest kjente feil, rust på dørene og bakluke er ikke de mest kjente feilene på de årsmodellene han spør om.. faktisk så er det vel heller sjelden rust på dørene på de modellene.

Rust skal du sjekke men da først og fremst rundt reservehjulsbrønnen og på sidene bak, skjøtet mellom yttre og indre skjerm..
Se også over jekkfestene.

På M94 så er det ikke helt uvanlig med elektriske feil men som oftest så er det bagateller.. Fra og med M96 så er Saab 9000 blandt de mest driftsikre i sin klasse :D
Har du dokumentasjon på det? Jeg vurderer sterkt og kjøpe meg en M96 9000 2.0 LTT
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-

Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 18 jun 2007, 21:07

Pasient skrev:
Tor N12 skrev:Paradigm : Han spør om mest kjente feil, rust på dørene og bakluke er ikke de mest kjente feilene på de årsmodellene han spør om.. faktisk så er det vel heller sjelden rust på dørene på de modellene.

Rust skal du sjekke men da først og fremst rundt reservehjulsbrønnen og på sidene bak, skjøtet mellom yttre og indre skjerm..
Se også over jekkfestene.

På M94 så er det ikke helt uvanlig med elektriske feil men som oftest så er det bagateller.. Fra og med M96 så er Saab 9000 blandt de mest driftsikre i sin klasse :D
Har du dokumentasjon på det? Jeg vurderer sterkt og kjøpe meg en M96 9000 2.0 LTT
Er ikke så lett å dokumentere slikt :wink: Men erfaringer har jo Tor nok av så jeg (personlig) ville tatt hans ord for god fisk :wink:
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
Pasient N657
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 654
Registrert: 20 apr 2006, 21:18
Medlemsnummer: N657
Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
Sted: Lillehammer

Legg inn av Pasient N657 » 18 jun 2007, 22:18

Jeg tviler ikke et sekund på det som står der. MEN, jeg vil ha noe håndfast og slenge opp i trynet på diverse kompiser som alltid skal rakke ned på saab.
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-

Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO

Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Innlegg: 1612
Registrert: 01 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: 369
Sted:

Legg inn av Surbotaab N369 » 18 jun 2007, 22:23

Pasient skrev:Jeg tviler ikke et sekund på det som står der. MEN, jeg vil ha noe håndfast og slenge opp i trynet på diverse kompiser som alltid skal rakke ned på saab.
http://www.folksam.se :wink: 8)

Svar