I digress...
Mulig havari altså. Mistanken forsterkes spesielt av to ting; Jeg fikk det for meg at noe(tm) under panseret lagde en slurpelyd av noe slag rett før eller idet motoren døde, og lukten av svidd etellerannet i kupéen under parkeringen.
Para og self har vært på åstedsbefaring og funnet ut at vi ikke har funnet ut av noe. Alt ser øyensynlig OK ut på utsiden, kjøleveskenivået er uendret, oljenivået ser overraskende sunt ut (peilet og funnet til stede) - og vi har ikke sett tegn til lekkasje på asfalten i det berørte området. Videre feilsøk har begrenset seg en del - ikke bare på grunn av at det i kveld regner småjævler og blåser tanter og besteforeldre, men også da frykten for å forverre evt skader ved en motoroppstart er til stede.
Noen synspunkter eller forslag i sakens anledning? Ting som kan sjekkes, evt idéer ad hva feilkilden er og dertilhørende tiltak for utbedring? Tips mottas med takk og lovnader om kaffe og kake. Para har foreslått oljepumpe og tomgangsregulator i en lokal brainstorming.
(Og for å spesifisere, siden en samlet Bodømafia har spurt: Nei, jeg har kjørt som en prest med en klokker og en diakon ombord.)