Det er ikke bare turbolag du føler på da? Det tar en gitt tid fra man tråkker ned gassen på en turbobil til turboen rekker å spinne seg opp og begynne å dytte luft inn i motoren. Dette er enkle fysiske lover, en turbobil vil aldri kunne få samme gassresponstid som en suger eller kompressormatet motor. Du har en turbo som har en viss mekanisk treghet, samtidig som det tar tid å fylle innsug og trykkrør med luft.
På 9-5 er det merkbar turbolag, dette vil ikke forbedres ved å bytte filter.
Ellers kan jeg i alle fall forsikre deg om det samme som de andre sier, du har ingenting å hente på å montere
powerfilter. Det gir for det første null og niks effektøkning. Trionic 7 vil ikke la seg trimme med slike typer jallatrim, til det er motorstyringen rett og slett for avansert. Det er uansett bevist gang på gang at slike filter ikke gir noen som helst effektøkning, og i en del tilfeller gir det tap av effekt. Hvis du vurderer å modifisere noe på motoren for å øke prestada vil jeg på det sterkeste anbefale å gjøre dette i samråd med ett av de kjente trimfirmaene. Dette er ikke noe man gjør selv med mindre man har god kunnskap om emnet. Jeg har selv skrudd veldig mye bil og gjør det aller meste selv, men trimming av T7 lar jeg andre ta seg av.