Noen som kan skifte motor i en 900 94 modell mot noen tusen?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Stian Larsen N1237

Noen som kan skifte motor i en 900 94 modell mot noen tusen?

Legg inn av Stian Larsen N1237 » 25 mai 2007, 17:17

Hei, jeg har for en ukes tid siden lånt en 1994 modell Saab 900 S.
Jeg var litt uhedig og oljelampen begynte å lyse rett etter jeg hadde forlatt drammen, jeg tenkte at det gikk nok å kjøre til Asker for å fylle på Olje. De fleste biler går jo faktisk endel mil etter at oljelampen har begynt å lyse men desverre holdt deg kun til 500 meter før bensinstasjonen. Da var det full stopp og motoren var blokkert.
Etter en times tid fikk jeg faktisk start på motoren igjen men da med mange merklige lyder og etter litt undersøkning fant jeg jo ut at den har muligens rådebank, ødelagte ventiler og også sannsynligvis gåen kamaksel.

Nå vil eieren at jeg enten fikser bilen hans eller gir han 35.000 kroner fordi han hevder han hadde fått et bud på denne summen.. noe jeg ikke helt tror på da ettersom tripptelleren har stoppet opp, og da var den på 350.000, men jeg har ikke lyst å gi han 35.000 for en bil som ligger på ca 20.000 kroner på på finn.no

Derfor luret jeg på om det noen her inne på østlandet et sted, som kan ta på seg jobben og skfte motoren for meg for noen tusenlapper, maks 5000,- for det er det jeg har hørt at det ca koster.
Jeg må også kjøpe en ny motor et sted, så om noen har en dugelig motor eller kontakter på dette så hadde jeg satt pris på det.

Det skal kun skiftes til den samme typen motor som har sittet der før så det trengs nok ikke noe bytte av kabelnett eller noen modifisering.
Jeg skulle gjerne skiftet motor selv men har desverre ikke noe egnet verkstedplass.

Motoren går, og bilen kan kjøres. men vet nå ikke helt hvor langt den vil gå, men tror nå det skal holde til verksted. Evt om noen i Oslo området har mulighet til å titte på bilen for meg for å fastslå at det faktisk er rådebank i den. Jeg mener personlig jeg ikke kan høre noe men det "jalla" verkstedet den har vært på hevder det da er rådebamk, jeg har det ikke helt med å stole på folk jeg da heh..

Så dersom noen her inne kunne hjelpe meg, enten med motor eller skifte kan dere ikke gi en lyd ifra dere.

Med vennlig og håpende hilsen fra
Stian Larsen

Stian Larsen N1237

Legg inn av Stian Larsen N1237 » 26 mai 2007, 22:44

Da har jeg fått hjelp fra Rodney her på forumet som skal hjelpe meg både med å skaffe ny motor og skifte den.

Takk

Svar