Heisann!
Nå om dagen sliter jeg med to ting på 9000enen min fra 91. Det er en 2.3i som har begynt å drikke olje, men jeg er ikke sikker på om den lekker eller bruker, så hvor burde jeg se først?
I tillegg, når jeg først har startet en tråd, når bilen er kald så virker det som den sliter veldig med å akselerere, den bare "dør ut" i et par sekunder, maks, så begynner den å dra igjen. Har ikke lagt merke til at det ligger ved et spesielt turtall. Hva kan forårsake dette? Hvordan kaldstartsystem er det på en 91 2.3i?
Oljelekkasje og dårlig drag når bilen er kald
Moderator: Moderatorer
Oljelekkasje og dårlig drag når bilen er kald
M01 SAAB 9-3 2.0t
M88 SAAB 900 T16 Aero
M88 SAAB 900 T16 Aero
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1263
- Registrert: 29 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N 88
- Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
- Sted: Levanger
For å sjekke hvor det eventuellt lekker kan du ta en motorvask, for så å se om det kommer olje noe sted. Husk bare å bruk lite trykk, dekk til elektriske komponenter,og ikke spyl på DIkassetten.. 

M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)
- Joachim N370
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
Ta gjerne ut DI kassetten før du starter motoren igjen. Kommer gjerne litt vann ned ved tennpluggene. Dette bør blåses bort med trykkluft o.l.Morten N88 skrev:For å sjekke hvor det eventuellt lekker kan du ta en motorvask, for så å se om det kommer olje noe sted. Husk bare å bruk lite trykk, dekk til elektriske komponenter,og ikke spyl på DIkassetten..
Det kan spare deg for en ny DI

9³ TurboX
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen