Motor 93 mod 900
Moderator: Moderatorer
- bZerk
- 1.2 bar
- Innlegg: 258
- Registrert: 12 nov 2006, 23:31
- Navn: Geir
- Bil: 2005 Saab 9-5 Vector 2.2 TiD
- Sted: Hedmark
Motor 93 mod 900
Er det slik at alle 93 mod. 900 kom med 2.1 motor eller er det bare noen av dem?
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- bZerk
- 1.2 bar
- Innlegg: 258
- Registrert: 12 nov 2006, 23:31
- Navn: Geir
- Bil: 2005 Saab 9-5 Vector 2.2 TiD
- Sted: Hedmark
Hm. Var å så på en 93 modell i dag, den var førstegangs registrert i mars 93. Det var en 2.0l. Det var heller ikke airbag, trodde det kom i 92 jeg? Men det var et fint orginalt Saabratt, ikke den gamle typen. Fikk litt lyst på den, 6000,- mulig litt pruting. Noe rust men ikke så mye. Veldig god å kjøre. Fått noen fillemangler på EU, to bærekuler, et endeledd samt skifte av frontrute.
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Airbag var tilgjengelig fra -90 (eller muliggens -89) men ikke i Norge, kun US modeller meg bekjent. Den minste "norske" utgaven i -93 var en 2,0I16V 128hk med kun servo og sentrallås som std utstyr. Alle modeller over hadde "rattkudde" etter det jeg husker.
Fatter'n kjøpte nemlig en ny 2,0 i -93, og om jeg ikke husker helt feil kosta'n 205.000. Det var bare 5 lapper til opp på neste utgave, men uansett hva jeg argumenterte med hjalp det ikke. Billigste utgaven skulle det være.
Men 6000kr for en grei 2,0 er nå ikke ille. Lite rust sier du, dørene bra?
Kulene er forbruksmateriell, skift ALLE 6, ikke bare de som må skiftes så blir forstillinga som ny.
Fatter'n kjøpte nemlig en ny 2,0 i -93, og om jeg ikke husker helt feil kosta'n 205.000. Det var bare 5 lapper til opp på neste utgave, men uansett hva jeg argumenterte med hjalp det ikke. Billigste utgaven skulle det være.

Men 6000kr for en grei 2,0 er nå ikke ille. Lite rust sier du, dørene bra?
Kulene er forbruksmateriell, skift ALLE 6, ikke bare de som må skiftes så blir forstillinga som ny.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
min og900 e fra sveits og hadde airbag. så det e vel kanskje norge som va på mollbotoppen då og 

2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil

2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)

2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt