Varmeapparatregister
Moderator: Moderatorer
- bZerk
- 1.2 bar
- Innlegg: 258
- Registrert: 12 nov 2006, 23:31
- Navn: Geir
- Bil: 2005 Saab 9-5 Vector 2.2 TiD
- Sted: Hedmark
Varmeapparatregister
Har noen spørsmål rundt varmeapparatregisteret. Det er vel 100% sikkert at jeg har et register som lekker da det er vått på gulvet på passasjersiden, det dugger som besatt i bilen, og når jeg setter på varmen kommer den søte lukta. Når jeg har parkert bilen og kommer tilbake litt senere er det dugg på alle rutene. Kan ikke finne noen andre vannlekkasjer på bilen.
Jeg har AC som er tom og klima. Er det dyrt å få dette skiftet? Noen som har fått gjort f. eks. hos Speedparts? Mye jobb?
Jeg har AC som er tom og klima. Er det dyrt å få dette skiftet? Noen som har fått gjort f. eks. hos Speedparts? Mye jobb?
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Faq 
viewtopic.php?t=8822
Vet ikke hva SP tar for den jobben, men generelt så er dette en rimelig kostbar affære å få fikset på et verksted ettersom det går endel tid.
Når du først gjør jobben så skift vifta med det samme! Sp selger vifta rimelig

viewtopic.php?t=8822
Vet ikke hva SP tar for den jobben, men generelt så er dette en rimelig kostbar affære å få fikset på et verksted ettersom det går endel tid.
Når du først gjør jobben så skift vifta med det samme! Sp selger vifta rimelig

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Nei, varmeapparatregisteret går det vann igjennom, ikke gass.
Du kan jo prøve med noe radiatortetning, det kan jo sikkert være verdt forsøket, for det der er litt av en affære å bytte.
Du skrur løst mye greier for å komme til den saken der.
Hadde jeg hatt en 1991-modell hadde jeg prøvd radiatortetning.
Du kan jo prøve med noe radiatortetning, det kan jo sikkert være verdt forsøket, for det der er litt av en affære å bytte.
Du skrur løst mye greier for å komme til den saken der.
Hadde jeg hatt en 1991-modell hadde jeg prøvd radiatortetning.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
- Skaten N671
- 2.0 bar
- Innlegg: 985
- Registrert: 14 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
Vil ikkje anbefala radiatortetting. Det er nåke drit som legg seg i heile kjølesystemet. Var borti ein bil på jobb som dei hadde brukt det på for å han brukte vatn. Viste seg å vera toppakning som var gåen. Me bytta toppakning, men fekk ikkje varme i varmeapparatet. Hadde også problem med at motor gjekk seg varm. Dette pga. at radiatortettinga tetta så mykje at det ikkje var god nok gjennomstømming i radiator + varmeapparat.ottorasmussen N242 skrev:Du kan jo prøve med noe radiatortetning, det kan jo sikkert være verdt forsøket, for det der er litt av en affære å bytte.
Men men , det er mi meining. Sikkert forskjel på ulike typar radiatortettingar og, men blei litt skeptisk etter den jobben....
Vegard
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Trikset med radiatortetning er jo at det skal holde seg flytende helt til det eventuelt treffer et hull.
Det vil nok være lurt å bytte kjølevæsken når hullet evt. er tettet.
Det vil nok være lurt å bytte kjølevæsken når hullet evt. er tettet.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
"helle på og prøve"
Radiatortetting bør være siste utvei!
Hvis slike vidundermiddel virkelig hadde fungert godt så hadde nok flere brukt det, problemet er jo som andre har nevnt her at det er lett at også deler av kjølesystemet tetter seg.
Slike middel er jo heller ikke kjent for å vare så da blir vel dette omtrent som å pisse i buksa for å bli varm...

Radiatortetting bør være siste utvei!
Hvis slike vidundermiddel virkelig hadde fungert godt så hadde nok flere brukt det, problemet er jo som andre har nevnt her at det er lett at også deler av kjølesystemet tetter seg.
Slike middel er jo heller ikke kjent for å vare så da blir vel dette omtrent som å pisse i buksa for å bli varm...
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor