H-blokka

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Decepe
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 72
Registrert: 29 feb 2004, 01:00
Sted: Oslo

H-blokka

Legg inn av Decepe » 14 mar 2004, 18:15

Hvilke 900modeller med turbo kjører på H-blokka?
Hvis det bare er å bytte toppen, grenrør, innsug, ledningsnett osv. så er jo det mye bedre enn å bytte hele motoren. Dessuten har blokka bare gått 118kkm og det er ikke veldig mye.

Hvis det er ting jeg overser så gjør meg oppmerksom på det...
N284- 83 Saab 99gl

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 14 mar 2004, 21:32

Alle 900 fom 81 har H-motor, MEN om du har tenkt å bygge om 99:an til turbo: Det er andre stempler i turbomotorene (lavere kompresjon).
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Decepe
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 72
Registrert: 29 feb 2004, 01:00
Sted: Oslo

Legg inn av Decepe » 14 mar 2004, 22:41

Mens jeg venter på å bli millionær skal det vel gå å bruke tykkere topppakning? Eller er kompforskjellen veldig høy? evt. kan jeg jo faktisk skaffe det som trengs ;)
N284- 83 Saab 99gl

Lars_N289
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 431
Registrert: 01 sep 2003, 01:00
Sted: Bergen

Legg inn av Lars_N289 » 14 mar 2004, 22:54

På h-motor med turbo er kompresjonen 8:1, og h-motor med innsprøytning 9.5:1
Har høyrt at nokon legg på dobbel toppakning, er ikkje sikker på kor bra det er men. Det går også an å frese opp forbrenningskammera i toppen.

Skal sjølv sette turbo på en h-motor. Har no fått tak i en t8 motor, og skal bruke stempla frå den.
Saab 9-5 Vector Sport M05

Svar