
Litt research for mutter`n =P Generelle problemer 9000 -97
Moderator: Moderatorer
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
Det klarer de sikkert hjemme, hvis de hadde hatt tid. Men takker for svar folx, da er jeg ihvertfall en erfaring rikere
Evt vente på rapporten fra verkstedet og se hva de hadde å si på saken. Men har 16V motoren DI-kasett da? Har DI-kasett no med EFI motorer å gjøre el, er det derfor jeg ikke har det? Siden jeg har vel mekanisk insprøytning.

1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Daniel: DI kom før 94, for jeg har det på min. Trionic med DI kom vel i 94. Er litt usikker på hvilken bil som først kom med DI, men jeg tror det var 9000 2,3T som kom i 91 med DI/APC systemet. Usikker på om noen andre utgaver av 9000 fikk det samtidig.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Finnes vel DI+APC på biler fra M88B på 9000
Men det er vel litt offtopic
Beveger turtellernåla seg når du prøver å starte? Hvis ikke er vel Veivakselgiveren synderen

Beveger turtellernåla seg når du prøver å starte? Hvis ikke er vel Veivakselgiveren synderen

900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
Som sagt så er je ike hjemme for tia, så får ikke gjort researchen selv... Virket på de som at de ville sende den inn, for de trengte bilen fortest mulig.
De er ikke som oss de vettu, som ser frem til å mekke litt 


1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
edhunter: min M93 2.3T har trionic og DI
det finnes visst gamle typer tennkassetter også, ikke "bare" rød og svart.. disse hadde et litt annet støpsel og ledningene en litt annen sukkerbit for å komme seg inn i det, så klart.
og anaconda: om du står et HVILKET som helst sted med en 10mm skralle (eller en litt større type torx-bit som jeg ser mange andre har) så er jobben gjort så fort du ser på tennkassetten. NULL problem, ikke la et verksted gjøre det for deg. og i alle fall ikke la dem ta betalt for det. i så fall bare for to minutters arbeid! hehe.
om du bytter denne selv, kan du til og med få et lite glimt av toppen på tennpluggene dine! YEAH!!
Edit: litt uoppmerksom her, hehe. så ikke at du ikke var hjemme hos din mor og far for tida

det finnes visst gamle typer tennkassetter også, ikke "bare" rød og svart.. disse hadde et litt annet støpsel og ledningene en litt annen sukkerbit for å komme seg inn i det, så klart.
og anaconda: om du står et HVILKET som helst sted med en 10mm skralle (eller en litt større type torx-bit som jeg ser mange andre har) så er jobben gjort så fort du ser på tennkassetten. NULL problem, ikke la et verksted gjøre det for deg. og i alle fall ikke la dem ta betalt for det. i så fall bare for to minutters arbeid! hehe.
om du bytter denne selv, kan du til og med få et lite glimt av toppen på tennpluggene dine! YEAH!!
Edit: litt uoppmerksom her, hehe. så ikke at du ikke var hjemme hos din mor og far for tida

1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Du har vel Trionic 5.2. 5.5 kom på M94. Forøvrig har alle biler med trionic DI-kassett.Edward N812 skrev:edhunter: min M93 2.3T har trionic og DI![]()
det finnes visst gamle typer tennkassetter også, ikke "bare" rød og svart.. disse hadde et litt annet støpsel og ledningene en litt annen sukkerbit for å komme seg inn i det, så klart.
Som Ottar sier så kom DI først på 9k CD turbo M88, da med separate bokser for DI og APC. DI/APC i en boks kom året etter.
Eldre tennkassetter som du snakker om er som den røde, men kontakta er annerledes. Skal den byttes ut så setter man dit en ny rød tennkassett, men må da ha et kabelstykke i tillegg.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
Da har jeg fått rapport fra Saab-verkstedet, og som noen av dere sa så hadde DI-kasetten gått
samt den 9 mnd gamle bensinpumpa som ikke var ny da den ble erstattet med den gamle som satt i i fjor
Og begge disse komponentene er vel vesentlige for at bilen skal starte 



1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
Fikk nettopp denne varselen da jeg var ute å kjørte her om dagen: Check Radiator. Motoren hadde norm. temp og det var godt med kjølevæske. Noen som veit hvorfor denne melder ifra?
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
- Maria Elena
- 1,5 bar
- Innlegg: 324
- Registrert: 16 mar 2007, 11:35
- Bil: Saab 9-5t Aero -03 Ombygd
- Sted: Kongsberg
- Kontakt:
Titta litt på dette emnet- er det ikke den berømmlige "koilen"? Jeg fikk samme problem i fjor sommer med min 9000 fra 97, og den hadde bare gått 90 000!! Fikk det røde lokket fra Saab for ca 1500, og skifta det på ti minutter..Anaconda skrev:Fikk nettopp denne varselen da jeg var ute å kjørte her om dagen: Check Radiator. Motoren hadde norm. temp og det var godt med kjølevæske. Noen som veit hvorfor denne melder ifra?

Det med radiator lampen som lyste, er noe utrolig merkelig- det gjorde min også- helt uten at det var noe galt med temp og kjøl. Men det kan hende ledningen til lampa er løs, eller rett og slett en sikring...

Når en kvinne føler, lager hun magi..
http://mariaelenadesign.blogg.no/
http://mariaelenadesign.blogg.no/
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
Men hvis den er løs, da vil den jo ikke indikere noe i det hele tatt vel? ER ikke det at selve radiatoren begynner å ta kvelden da, må byttes? Hadde jeg hatt slik varsling på min, tror jeg den ville lyst hele tia
Min må nok byttes

1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
- Maria Elena
- 1,5 bar
- Innlegg: 324
- Registrert: 16 mar 2007, 11:35
- Bil: Saab 9-5t Aero -03 Ombygd
- Sted: Kongsberg
- Kontakt:
Min starta å lyse ETTER servicen. Tok den så inn å ba dem sjekke om det var noe galt med radiatoren. Det var det ikke, men den hadde låst seg i datan- et par klikk fra verkstedet, og den slutta å lyse. Det kostet meg ingenting, og tok Saab to minutter å fikse.Anaconda skrev:Men hvis den er løs, da vil den jo ikke indikere noe i det hele tatt vel? ER ikke det at selve radiatoren begynner å ta kvelden da, må byttes? Hadde jeg hatt slik varsling på min, tror jeg den ville lyst hele tiaMin må nok byttes
Jeg vet ikke om det er det samme med din , men de sa det var en typisk ting...

Når en kvinne føler, lager hun magi..
http://mariaelenadesign.blogg.no/
http://mariaelenadesign.blogg.no/
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt: