Garanti-Reklamasjon?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N968
Bil: Saab 9-5 M04
Sted: Trondheim

Debatt terrorister!!!

Legg inn av Singsaker » 21 jul 2007, 23:52

mr sc skrev:Hirsch er også den eneste leverandøren av programvare som er tuv godkjent .... hvis de andre var så bra hvorfor er ikke de tuv godkjent ....?

mvh

lkp
BSR gir garanti på biler med de samme forutsetningene som Saab gir på Hirsch trim. se link, men desverre bare i Sverige!

http://sv.bsrab.se/products/2/

Det er mange useriøse, elendige leverandører og produsenter som gjemmer seg bak TUV godkjenning.

Men for alle som vil delta i debatten prøv å svar på spørsmål istedenfor å mene for mye om meg og været og sånt!!! :shock:

Det jeg egentlig lurte på angående andre trim leverandører én Hirsch, er om kjøpsloven vil støtte en kunde ved kjøp av annen trim hvor motor/drivverk går til hel....., gitt at den er innenfor samme spesifikasjoner som
som Saab har godkjent drivverket til, forutsatt at kunden ikke har gjort noe spektakulert, hvorpå hverken garanti eller reklamsjon er gjeldende lenger uansett om kjøretøyet er trimmet eller ei!
07. Saab 9-5 1,9 tdi man, sedan.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Debatt terrorister!!!

Legg inn av Ingvar N629 » 22 jul 2007, 00:13

Singsaker skrev:[
Men for alle som vil delta i debatten prøv å svar på spørsmål istedenfor å mene for mye om meg og været og sånt!!! :shock:

Det jeg egentlig lurte på angående andre trim leverandører én Hirsch, er om kjøpsloven vil støtte en kunde ved kjøp av annen trim hvor motor/drivverk går til hel....., gitt at den er innenfor samme spesifikasjoner som
som Saab har godkjent drivverket til, forutsatt at kunden ikke har gjort noe spektakulert, hvorpå hverken garanti eller reklamsjon er gjeldende lenger uansett om kjøretøyet er trimmet eller ei!
Jeg synes da du får svar på spørsmålet ditt!

For å si det tydeligere: Saabs spesifikasjoner som du kaller det er litt mer enn hestekrefter og newtonmeter, forskjellene ligger i hvordan disse kreftene er hentet fram, for det kan gjøres på flere måter. Ikke alle måter er like lure/sunne for motoren, noen er direkte klønete, og langt fra alle tåler full bil en varm dag på autobahn!! Så om motoren raser på din 2,0t med 250 hk så hjelper det ikke at Aero har samme effekt!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Re: Debatt terrorister!!!

Legg inn av Singsaker » 22 jul 2007, 00:27

Ingvar N629 skrev: Jeg synes da du får svar på spørsmålet ditt!

For å si det tydeligere: Saabs spesifikasjoner som du kaller det er litt mer enn hestekrefter og newtonmeter, forskjellene ligger i hvordan disse kreftene er hentet fram, for det kan gjøres på flere måter. Ikke alle måter er like lure/sunne for motoren, noen er direkte klønete, og langt fra alle tåler full bil en varm dag på autobahn!! Så om motoren raser på din 2,0t med 250 hk så hjelper det ikke at Aero har samme effekt!
Hvorfor gir BSR en Tilsvarende garanti på motor i Sverige som Saab selv gir, med og uten trim på orginal Saab? med vesentlig mer effekt én hva Saab selv godkjenner!

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 22 jul 2007, 00:33

markedsføring=penger.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
aero01
0.7 bar
0.7 bar
Sted: Klæbu

Legg inn av aero01 » 22 jul 2007, 02:17

Nå gir vel ikke Bsr garanti til noen. så vidt jeg kunne se av linken må det betales for det... å spør du meg var det mange punkter som den ikke dekker... :roll:
så er det jo synd for dem i sverige som rammes av oilslug problemer ved trimming med bsr, i og med at saab ikke dekker det da og bsr heller ikke dekker det da blir det dyr trimming da...

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Garanti koster!

Legg inn av Singsaker » 22 jul 2007, 13:54

aero01 skrev:Nå gir vel ikke Bsr garanti til noen. så vidt jeg kunne se av linken må det betales for det... å spør du meg var det mange punkter som den ikke dekker... :roll:
så er det jo synd for dem i sverige som rammes av oilslug problemer ved trimming med bsr, i og med at saab ikke dekker det da og bsr heller ikke dekker det da blir det dyr trimming da...
Fordi om garanti kostnaden ikke vises så betaler alle som har garanti for det, enten inkl i prisen eller eksl prisen.
BSR dekker ikke fabrikasjonsfeil, det ville ingen gjort, men de dekker skader som direkte følge av trim på motor, de har også redusert dreimemoment for å spare automatkassen.
For 3 år koster denne forsikringen 2850,- SEK * 0,87 = 2500,- NOK + plus sselve ppc boksen så blir prisen ca den samme som for Hirsch trim

Til slutt noe som gjelder all garanti/forsikring, den gjelder ikke ved uvettig bruk!

Svar