Powerflex på NG 900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
be_foto N710
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 24 jun 2006, 18:05
Medlemsnummer: N710
Navn: Bjørn Erik
Bil: NG900 98. 2L suger 9-5 01 2,3L
Sted: Blystadlia
Kontakt:

Powerflex på NG 900

Legg inn av be_foto N710 » 15 jul 2007, 10:53

Hei jeg skal bytt foringer på bilen min nå, lurer da på om jeg skal kjøpe meg Powerflex foringer.

Jeg lurer på hva slags erfaring andre som kjører med det har, hvordan bir kjøre komfåren etter en bytter til det. Har H&R senke set med Gule Koni på bilen fra før.

Hvis jeg skal bytte til Powerflex tenker jeg å bytte alle. Da regner jeg med att jeg trenger alle de forskjelige nr som står på sidne til SP og på bildet under.
Bilde
På SP sin hjemmeside står NR 4 i tre forskjelige størelser trenger man de tre forkjelige sørelsene eller blr bilen bare stivere med noen av de en andre?

En link til hvor det ligger på SP
http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_c ... 0-93.shtml
Grønn Ng 900 98 model2L suger
Sølv 9-5 2,3L varebil 2001

Jeg er dyslektiker, så skrivefeil kan forekomme. Kan hende noe blir uforstålig! Send meg en PM, så skal jeg rette opp i det.

Brukeravatar
matrox N522
MAX BOOST
Innlegg: 2089
Registrert: 14 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N522
Navn: Eskil Bjerke
Sted: Østre Toten

Legg inn av matrox N522 » 15 jul 2007, 13:57

Jeg skiftet foring par 1,2,3 samt at 5'er paret ble strammet til.
Første turen kjente jeg faktisk forskjell på hvor fort bilen rettet seg opp igjen på styringen, men nå har jeg kjørt med de ei stund, og det blir lite forskjell må jeg si. Uten det at det visstnok skal holde mye lenger da, så vet jeg ikke hvor nyttig det er på og9-3 i allefall.
Men om foringene dine er utslitt, så hvorfor ikke :wink:
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963

VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt

Eskil || N522

Bjørn N3234
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 139
Registrert: 28 sep 2006, 17:18
Sted: Trondheim

Legg inn av Bjørn N3234 » 16 jul 2007, 16:46

Jeg vurderer også å skifte foringer til powerflex: 1,2,3, for å bedre kjøreegnskapene på min og9-3. Søk på "powerflex" her på forumet, og evt. på svenskeforumet, så finner du nok lesestoff for en stund!

Jeg monterte en "steering rack clamp & brace" for et par uker siden, og det gjorde underverker for styrepresisjonen på min bil. Anbefales! Kjøpte den fra Abbott Racing (som laget orginalen): http://www.abbottracing.com/2003/index.htm
2002 SAAB 9-5 Aero Combi
2003 SAAB 9-5 Vector Sedan 2.0t (solgt)
2001 SAAB 9-3 2.0t (solgt)

Brukeravatar
Peter
Overload!!!
Innlegg: 1357
Registrert: 07 apr 2006, 18:10
Medlemsnummer: 813
Navn: Peter Strandmoe
Bil: '01 9-3 Aero
Sted: Sandefjord

Legg inn av Peter » 18 jul 2007, 13:12

På 9000 min er alle foringene bytta til powerflex, og den er ganske stiv, men nå har ikke jeg prøvd den med standar foringer så jeg vet ikke hvor stiv den er orginalt.

Det med at det står 3 forskjellige størelser på foring Nr.4 er fordi det finnes 3 forskjellige versjoner av stabstaget i forskjelige tykkelser, så du må måle tykkelsen på stabstaget på bilen din for å finne ut hvilken av de du skal ha.
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"

Brukeravatar
be_foto N710
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 24 jun 2006, 18:05
Medlemsnummer: N710
Navn: Bjørn Erik
Bil: NG900 98. 2L suger 9-5 01 2,3L
Sted: Blystadlia
Kontakt:

Legg inn av be_foto N710 » 22 jul 2007, 19:05

ok, takk for alle svar. får se om det blir orginale foringer eller powerflex.
Grønn Ng 900 98 model2L suger
Sølv 9-5 2,3L varebil 2001

Jeg er dyslektiker, så skrivefeil kan forekomme. Kan hende noe blir uforstålig! Send meg en PM, så skal jeg rette opp i det.

Svar