Klarte i stad og knekke kamakslingen på eksossiden på bilen min. satt den feil på fordeleren og stramma til. LITE gjennomtenkt spør dere meg..
Så er det store spm: Hvilke kammer er like og går om hverandre?
Trenger svar ganske så hurtig, driver og setter sammen motoren skjønner dere..
Bilen er en T16 B202L 1984 mod.
KRISE! Kamaksling..
Moderator: Moderatorer
KRISE! Kamaksling..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Re: KRISE! Kamaksling..
Hei.Datapaal N526 skrev:Klarte i stad og knekke kamakslingen på eksossiden på bilen min. satt den feil på fordeleren og stramma til. LITE gjennomtenkt spør dere meg..
Så er det store spm: Hvilke kammer er like og går om hverandre?
Trenger svar ganske så hurtig, driver og setter sammen motoren skjønner dere..
Bilen er en T16 B202L 1984 mod.
Alle kammene går over hverandre, sålenge det er til turbo og seff kan du ikke bruke innsug på eksos og vice versa... Men du burde ha en fra -85 (da disse er hvassere...)
har hørt at de beste cammene er fra 86-89 eller på t16.. men det var en god nyhet det da
Er det noen som har liggende så TA KONTAKT!!!
41690544
Mvh. Pål

41690544
Mvh. Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
Fikk en hyggelig tlf i fra Ingvar på forumet her i stad.. han hadde en eksoskam i fra mod. 90. MEEEEN det store spørsmålet er om kammene må settes inn parvis eller går det bra med en eksoskam i fra 90 og innsug i fra 84?
ser på 900aero.com at det ikke er samme gradene på eksoskammene i fra 84 kontra 90.. noen som har litt peil komme med noen kloke ord?
SAAB part Number | Type | Lift mm | IVO (BTDC) | IVC (ABDC) EVO (BBDC) | EVC (ATCD) | Duration
7509201 | Intake | 8.65/6.65 | 10.0 | 56.0 | - | - | 246.0 (84-85) B202
7509219 | Exhaust | 8.65 | - | - | 56.0 | 16.0 | 252.0 (84-85) B202
7560808 | Intake | 8.65 | 16.0 | 56.0 | - | - | 252.0 (86-93) B202, B212
7560964 | Exhaust | 8.65 | - | - | 61.0 | 13.0 | 254.0 (86-93) B202, B212
ser på 900aero.com at det ikke er samme gradene på eksoskammene i fra 84 kontra 90.. noen som har litt peil komme med noen kloke ord?
SAAB part Number | Type | Lift mm | IVO (BTDC) | IVC (ABDC) EVO (BBDC) | EVC (ATCD) | Duration
7509201 | Intake | 8.65/6.65 | 10.0 | 56.0 | - | - | 246.0 (84-85) B202
7509219 | Exhaust | 8.65 | - | - | 56.0 | 16.0 | 252.0 (84-85) B202
7560808 | Intake | 8.65 | 16.0 | 56.0 | - | - | 252.0 (86-93) B202, B212
7560964 | Exhaust | 8.65 | - | - | 61.0 | 13.0 | 254.0 (86-93) B202, B212
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
har en topp med bøyde ventiler fra en 90 eller 91 mod 900i. regner med kammene er i orden.. men vet ikke om du kan bruke kammer fra suge motor.
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
kan bare bruke i fra t16 motorene desverre, men takker så mye for det
Nå ser jeg virkelig fordelene av å ha gode folk i klubben..

Nå ser jeg virkelig fordelene av å ha gode folk i klubben..

Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Hei.Datapaal N526 skrev:kan bare bruke i fra t16 motorene desverre, men takker så mye for det![]()
Nå ser jeg virkelig fordelene av å ha gode folk i klubben..
Du kan vel strengt tatt bruke en non-turbo kam hvis du bare skal ha motoren i gang, men skal du lade noe av betydning så ville jeg ha skifta den igjen.....
er jo gjordt på 20min å bytte kammen senere....
Opp.. Se Ønskes kjøpt..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]