Tenning og ladetrykk

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Gervasot
Innlegg: 24
Registrert: 14 mar 2004, 01:00
Sted: Stjørdal

Tenning og ladetrykk

Legg inn av Gervasot » 16 mar 2004, 13:06

Noen som vet hvor mye tenning man må ha på 1,2 basr for å unngå tennings bank...? 1986mod 9000 turbo
Bmw 325i =( Skal Brukes på saab Treffet...
Søker en BILLIG 9000 turbo Rep objekt!!!

Brukeravatar
Trond N47
Overload!!!
Innlegg: 1292
Registrert: 04 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 047
Sted: Trondheim

Legg inn av Trond N47 » 17 mar 2004, 15:12

Ladetrykket har ingen ting med tenningen å gjøre. For å få 1,2 bar
trykk på din 175 hesters må du ha APC-chip og brenselchip, samt
sportluftfilter og justert trykkvakt.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T

Ronny_N169
Overload!!!
Innlegg: 1346
Registrert: 27 mar 2003, 01:00
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Ronny_N169 » 17 mar 2004, 20:49

Det finnes ikke noe APC chip i en 9000T-86, disse boksene var analoge. DI/APC som kom i -89 kan chippes.
Med 1,2 bar må du nok ned til 9-10 grader, men allt er avhengig av bensinkvalitet, yttertempratur, plugger osv.. En annen ting er at bilen sansynligvis vil gå bedre med 1 bar og 12 grader (orginal) enn 1,2 bar og 9 grader....

Brukeravatar
Gervasot
Innlegg: 24
Registrert: 14 mar 2004, 01:00
Sted: Stjørdal

Legg inn av Gervasot » 17 mar 2004, 22:54

Takker Blir det rett med 3-5grader mer fortenning??
Bmw 325i =( Skal Brukes på saab Treffet...
Søker en BILLIG 9000 turbo Rep objekt!!!

Svar