
Hjullager venstre foran må byttes, tips ønskes
Moderator: Moderatorer
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
ja, men det vil hjelpe metallet og løsne fra hverandre.. slik at det gamle "mønsteret" eller hva jeg skal kalle det endrer seg.. varme funker ypperlig til slikt arbeid.. iallefall når en skal ha det sammen igjenn.. bare husk og smør yttersiden av lageret med "locktight" når du presser lageret på plass.. da slipper du og shimse mellom låseringen og lageret.. hvis ikke du gjør dette kan du være så uheldig at lageret driver og sklir fram og tilbake i spindelen og lager en stygg kneppelyd når du legger over..
Jeg har selv 2 lager som har løsna i fra spindelen.. IRRITERENDE og lageret på høyresiden har begynnt og lage lyd nå.. dette er IKKE bra!!!
Så jeg må nok bestille et lagersett framme + litt pakninger til stempelbytte IGJENN!! 3 gang
Hvis det er noen flere med erfaringer og innspill på bytte av lager på og, så kom med det.. tips blir alltid tatt i mot
Mvh. Pål
Jeg har selv 2 lager som har løsna i fra spindelen.. IRRITERENDE og lageret på høyresiden har begynnt og lage lyd nå.. dette er IKKE bra!!!
Så jeg må nok bestille et lagersett framme + litt pakninger til stempelbytte IGJENN!! 3 gang

Hvis det er noen flere med erfaringer og innspill på bytte av lager på og, så kom med det.. tips blir alltid tatt i mot

Mvh. Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
Det problemet har jeg faktisk aldri hørt om, hmm.
Men bare for å være sikker;
Når spindel og bremseskive er av, så skal navet trykkes utover, og så skal lageret trykkes ut innover mot der den store segringen satt?
Men bare for å være sikker;
Når spindel og bremseskive er av, så skal navet trykkes utover, og så skal lageret trykkes ut innover mot der den store segringen satt?
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Niks. En sirkulær del vil bevege seg utover.Henrik N449 skrev:Men om jeg varmer opp spindelen vil den jo også utvide seg innover mot lageret og klemme rundt?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
Nyttig info! Mye bra du veit IngvarIngvar N629 skrev:Niks. En sirkulær del vil bevege seg utover.Henrik N449 skrev:Men om jeg varmer opp spindelen vil den jo også utvide seg innover mot lageret og klemme rundt?
Veit du hvilken vei navet skal presses ut også?

Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei