Fusking ved turbotrykk!

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Macgeier
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 807
Registrert: 18 mar 2005, 01:00

Legg inn av Macgeier » 30 aug 2007, 16:36

Bare et dumt spørsmål fra Dubai: Har du etterjustert trykkvakten?
Ikke mange Saaber her egentlig :lol:
- Saab 9-5 2.0 SE 1998 (257.000). Multifuel (LPG/Bensin) Skinn + manuellt gear.

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 30 aug 2007, 18:59

det er ikke sånn nykking.. det er en mild form for tenningsbank.. og han hadde ikke dette før han overhalte toppen.. så noe må ha gått galt.. camkjeda har jeg personelig sotte på en gang etter de satt den på, så den SKAL være rett.. skal måle trykket på pumpa.. han har prøvd og bytte pumpe, men det kan fortsatt være leveringsmengden som er tull med.. vi får se.. kommer sikkert med litt oppdatering når vi er done med litt mere feilsøking..
Mvh. Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 31 aug 2007, 10:49

Bensinfilter?

Tenningsforskyving/tidspunkt?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Petruski
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 34
Registrert: 28 feb 2007, 20:25
Sted: Bodø

Legg inn av Petruski » 12 sep 2007, 10:06

Okey. Er vell på tide med en liten update.
Dama hadde lånt bilen å kjørt til fauske ei uke (noen mil i fra bodø)
Tenkte jeg skulle bytte dyser på søndag. Men først måtte jeg bare teste å se om problemet fortsatt var der. Den hoppa opp til en bar uten nykking eller rykking. Men syns ikke den gikk sånn som den skal :? Etter å ha grisekjørt i ca 10 minutter fikk jeg et rykk. Så kjørte jeg får å skifte dyser. Gjore dette og bilen ble akkurat sånn som den var før. Altså verre!! :( Det eneste jeg rørte var ledningsnettet dysene og bensintrykks regulatoren. Måtte jo skru av slangen på denne.

Begynner å lure på om vi har noe fusk i ledningsnettet her. For det virker ikke som det er bensin relatert. Hvis jeg holder gassen inne når bilen begynner å fuske, så smeller det skikkelig i eksosen. Var å testa når jeg var på banetreff, å han som satt på sa at det lyste opp bakom bilen. Så det virker som om den får bensin nok. Tror jeg må sjekke ledningsnettet litt.
Saab 900 Turbo 16

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 13 sep 2007, 10:08

ikke umulig at feilen kan ligge dær ja.. det er jo bare å låne mitt ledningsnett.. er jo verdens letteste og røske det av og tilbake igjenn.. skal jo bytte stempel nå uansett.. men du kan jo bytte filteret du har liggende da 8) FØR du gjør noe dypere inn i systemet.. har du prøvd å bytte boksen da? kanskje den blei litt ulumsk når du kobla feil på dysene?
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Svar