Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
kjelli`s
- Innlegg: 8
- Registrert: 21 sep 2007, 15:12
Legg inn
av kjelli`s » 21 sep 2007, 15:31
har en 2,3 turbo,som bruker 1,2 på normal-pen kjøring,syns den ikke er helt frisk i draget,og lugger litt når den bremser på gear..
den er aut. og har en helt ny motor... har ikke hatt den så lenge,men den skal vist ha vært sånn hele tiden.. noen forslag ???
passer en 9-5 aero turbo og manifoild på denne motoren??
p.s : den har ingen feil koder lagret
-
Jørgen N1032
- 1,5 bar

- Innlegg: 464
- Registrert: 01 mai 2007, 13:03
- Medlemsnummer: N1032
- Navn: Jørgen Kvandal
- Bil: 9-5 2,0 t Estate
- Sted: Strømmen
Legg inn
av Jørgen N1032 » 21 sep 2007, 15:39
Den motoren ville jeg fått sjekka, det var et drøyt forbruk. Jeg har en 2.0t og den bruker 0.7 på normal langkjøring og 1.03 når kona bruker den på jobb, kjører kø i Oslo hver dag. (har også automat)
Det skal ikke være så stor forskjell på 2.3t. og 2.0t
-01 9-5 SE 2.0t Estate. Aut.
-00 9-3 SE. Solgt
-85 900 T16. Solgt
-
matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Legg inn
av matrox N522 » 21 sep 2007, 15:58
Forbruket høres litt mye ut om kjøringen er sånn relativt pen. Er dette målt, eller bare ut i fra SID?
Går den ikke helt friskt, så prøv med en annen LMM. Det kan hende hjelper

Hvorfor den lugger ved nedbremsing vet jeg ikke...
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
-
noname
- 0.7 bar

- Innlegg: 171
- Registrert: 13 jan 2007, 13:48
- Bil: 9-5 M07 1,9TDI
- Sted: Hasvik
Legg inn
av noname » 21 sep 2007, 16:45
Kjører en 02mod 2,3T,mitt forbruk er 1,2-1,5 på småkjøring og 0.75 på lang.......hadde også rykking i bilen under nedbremsing,og at den girte svært seint,fikk skiftet olje på kassa og alt ble normalt.
Alt kan demonteres,men ikke alt lar seg montere igjen!!!!!
-
Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
-
Kontakt:
Legg inn
av Jørgen N237 » 21 sep 2007, 18:05
Min 2.0t går på ca. 0,95->1,2 på småkjørøring/frisk kjøring, hatt den nede i 0,76 ca på langkjøring, dette er målt og det viser at SID er ganske riktig på min bil..
Styrer med DAB og AUX
-
DrPain
- Innlegg: 13
- Registrert: 09 sep 2007, 23:08
Legg inn
av DrPain » 21 sep 2007, 21:29
kjelli`s skrev:har en 2,3 turbo,som bruker 1,2 på normal-pen kjøring,syns den ikke er helt frisk i draget,og lugger litt når den bremser på gear..
den er aut. og har en helt ny motor... har ikke hatt den så lenge,men den skal vist ha vært sånn hele tiden.. noen forslag ???
passer en 9-5 aero turbo og manifoild på denne motoren??
p.s : den har ingen feil koder lagret
Min er riktignok manuell, men forbruket mitt er i snitt 0,9 ved blandet rolig kjøring. I følge kjørecomputer ligger den på 0.81 på langkjøring.
9-5 2.3T SE 1998 mod
-
jensabo
- 0.7 bar

- Innlegg: 194
- Registrert: 10 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1746
- Sted: Sykkylven
Legg inn
av jensabo » 21 sep 2007, 22:32
Min Aero bruker 1.2 på småkjøring. Var misfornøyd med giringen på automatkassa jeg også, fikk oppdatert softwaren og da ble det bedre men ikke bra. Tror jeg skal prøve å skifte oljen jeg også, har gått 80 000 km nå.
78 Saab 99 turbo
-
Dopus
- 2.0 bar

- Innlegg: 529
- Registrert: 15 mar 2007, 23:28
- Bil: 9-5 2.0T stg2 Bilste lesjofors
- Sted: Haugalandet
Legg inn
av Dopus » 22 sep 2007, 19:10
hmm min bruker 1,1-1,2 på småkjøreing i byen...og over 1,3 ved køkjøring..
hmm jaja er omtrent det som er oppgitt som maks forbruk i boka også.
-
kjelli`s
- Innlegg: 8
- Registrert: 21 sep 2007, 15:12
Legg inn
av kjelli`s » 23 sep 2007, 11:35
stemmer.... sid er ganske riktig på den... har målt den,og den buker en dl mer enn sid.... jeg lurer litt på om det kan være noe feilmonterte vacum slanger eller noe,når motoren var ute.. syns liksom ikke den tar i skikkelig heller..
