Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
9000Turbo
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 71
- Registrert: 05 sep 2007, 16:09
- Sted: moss
Legg inn
av 9000Turbo » 27 sep 2007, 10:41
Hei!
Jeg trodde kansje bremse røra var ødelagte men nå lekker den ikke bremseveske lenger.
noen mener det kanskje var gamel bremsevæske så den var blit for gammel og blitt tynn.
noen som vet hvorfor?
eller om den var for tynn?
Har aldri hørt om at den har blitt for tynn før.

1999 Saab 95 2.0 turbo
1987 Dodge Ram b350
1991 Saab 900 turbo(bruks bilen)
1983 Fiat Ritmo 70 (Kose bilen)
1990 9000Turbo(min første bil)
-
Øyvind
- 1,5 bar

- Innlegg: 466
- Registrert: 13 jun 2003, 01:00
- Sted: Trondheim
Legg inn
av Øyvind » 27 sep 2007, 15:25
Øøøø prøv å forklar problemet litt bedre...
Og bremseveske kann ikke bli så tynn at den tyter ut av slangene ?
Øyvind n188
-03 9-5 2,0t
-
9000Turbo
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 71
- Registrert: 05 sep 2007, 16:09
- Sted: moss
Legg inn
av 9000Turbo » 28 sep 2007, 16:22
Øyvind skrev:Øøøø prøv å forklar problemet litt bedre...
Og bremseveske kann ikke bli så tynn at den tyter ut av slangene ?
Ok skal prøve.
Saab 9000 turbo1990.
først så rant det bremseveske ned fra bremserøret ved bensin tanken, så helte mere bremseveske på bremseveske beholderen .Etter jeg etterfylte har det ikke rent noe mere fra bremserør.
Hva kan det være?
takker for svar.
1999 Saab 95 2.0 turbo
1987 Dodge Ram b350
1991 Saab 900 turbo(bruks bilen)
1983 Fiat Ritmo 70 (Kose bilen)
1990 9000Turbo(min første bil)
-
Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
-
Kontakt:
Legg inn
av Eirik N396 » 28 sep 2007, 16:40
9000Turbo skrev:
først så rant det bremseveske ned fra bremserøret ved bensin tanken, så helte mere bremseveske på bremseveske beholderen .Etter jeg etterfylte har det ikke rent noe mere fra bremserør.
Hva kan det være?
Et tegn på at det er på tide å bytte bremserør?

(Om 9000 har samme koblingen som 900 bak der, er det en viss fare for at den skjøten kan presses skjevt, og rørene bli skadet)