
måle GLT med DI/APC
Moderator: Moderatorer
- Øyvind N43
- 1.2 bar
- Innlegg: 223
- Registrert: 26 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 43
- Navn: Øyvind
- Bil: 9000
- Sted: Hovin
- sonnycrockett
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 53
- Registrert: 09 mai 2007, 21:49
- Medlemsnummer: 1035
- Sted: Skien/oslo
Skeptisk til den ventilen der
?. Nå har jeg gjort litt reseach på nettet og tror da at ved turbo DI/APC skal man bruke magnetventil art nr 7485576. bilde: http://www.elkparts.com/product_info.ph ... ts_id/2388. Står jo i teksten at den gjelder for M89 turbo 9000 med DI(som er hvor min DI/APC boks stammer ifra). Hvis man derimot har en DI og en APC boks som på M88 9000 må man sikkert bruke den gamle MV. Hvordan er det med din 9000 øyvind? den har vel en DI/APC styreboks og ikke trionic, men du har vel den nye magnetventilen i den eller(altså den som er i linken over)?
Tok desuten å fikla litt i ledningsverket i bilen min og fant da denne lille "hun"-kontakten (uten selskap
) gjemt borte ved radiatoren( midt i bildet):
Ledningen går til DI/APC styreboksen og ifølge mitt koblingsskjema må det være ledning til MV. Den er jo 3 pola som 7485576 og ikke 2 pola som og 900 MV. Saken burde derfor være biff
. Burde bare være å plugge inn en ny 7485576 MV her. Er det noen av dere med 9000 (sitter vel samme i ng900 tror jeg også?) som kunne ha en slik brukt en liggende til en grei pris. Ser Speedparts har en ny til 2500
. Det er jo litt i overkant av hva jeg tenkte å bruke...Ellers er det vel bare å hoppe over til sverige en tur 

Tok desuten å fikla litt i ledningsverket i bilen min og fant da denne lille "hun"-kontakten (uten selskap

Ledningen går til DI/APC styreboksen og ifølge mitt koblingsskjema må det være ledning til MV. Den er jo 3 pola som 7485576 og ikke 2 pola som og 900 MV. Saken burde derfor være biff



900T
N1035
N1035
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Riktig det, du skal ha den nye typen MV med 3-polet kontakt, og ikke den som Øyvind referer til.
Når det gjelder å få fatt i en brukt ventil anbefaler jeg deg å forsøke en annonse under "deler kjøpes", mye større sannsynlighet for respons der!
Når det gjelder å få fatt i en brukt ventil anbefaler jeg deg å forsøke en annonse under "deler kjøpes", mye større sannsynlighet for respons der!

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Øyvind N43
- 1.2 bar
- Innlegg: 223
- Registrert: 26 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 43
- Navn: Øyvind
- Bil: 9000
- Sted: Hovin