9-5 lat kontra Aero, interiørmessig...
Moderator: Moderatorer
- K_Duck N1093
- 2.0 bar
- Innlegg: 636
- Registrert: 05 jul 2007, 11:02
- Medlemsnummer: 1093
- Navn: Steffen
- Bil: M98 9-5 SE 2.0t
- Sted: Bodø
- Kontakt:
9-5 lat kontra Aero, interiørmessig...
Jeg lurer litt på i forbindelse med ombygningsplaner for innsiden av nifemman: Er ledninger for stolvifter - som funnet i Aerostoler - lagt opp fra før sammen med stolvarmekabler (sic) innnedforbi dash og gulv i en std ikkeAero (gitt tilfelle; 98mod 2.0ltt), eller må dette installeres? I så tilfelle, fra skratch eller ligger det delnett klart allerede som man evt kan klikke seg inn på? ^-^
'98 9-5 SE 2.0t -- Celise (verdens beste dame - biologiske jenter har vist seg å være skrot)
'08 MB E200CDI (i pornohvit) -- Arbeidsverktøyet W41
'95 Honda CBR 600 F -- Færre hjul, men desto mer moro
Distriktsansvarlig Nord
'08 MB E200CDI (i pornohvit) -- Arbeidsverktøyet W41
'95 Honda CBR 600 F -- Færre hjul, men desto mer moro
Distriktsansvarlig Nord
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Mener det går via bussen, så det bør ligge klart, er jo bare ei kontakt under der. Har ikke koblingsskjema for 9-5 så er ikke helt sikker, men det er det sikkert noen som har.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Har ikke sett på biler med stolvifter, men når vi putta in el-stoler i 9-5'en til Haugen (2001) lå det ikke fremtrukket hverken buss eller 12V til drift. Han hadde ikke el stoler tidligere, men fant ut via WIS at det lå frem til den grønne kontakten under venstre A stolpe.
Ergo er det et annet el.nett fra den kontakten ut ut i kupeen på de biler som har org el.stoler. Men vi kobla oss lett inn over kontakten, og da ble det "nesten" originalt. Ihvertfall tok vi strøm fra rett sikring, og med rett kabeltverrsnitt.
Hadde vi hatt bedre tid hadde vi kobla bussen også, men vi ga f. i den.
Alt går, men du må nok forske fram de koblinger som trengs i WIS.



OBS! Husk at det er airbag i stolene. Koble ikke fra noe med tenninga på, og hold 12V unna gule kontakter.
Ergo er det et annet el.nett fra den kontakten ut ut i kupeen på de biler som har org el.stoler. Men vi kobla oss lett inn over kontakten, og da ble det "nesten" originalt. Ihvertfall tok vi strøm fra rett sikring, og med rett kabeltverrsnitt.
Hadde vi hatt bedre tid hadde vi kobla bussen også, men vi ga f. i den.
Alt går, men du må nok forske fram de koblinger som trengs i WIS.



OBS! Husk at det er airbag i stolene. Koble ikke fra noe med tenninga på, og hold 12V unna gule kontakter.

-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- K_Duck N1093
- 2.0 bar
- Innlegg: 636
- Registrert: 05 jul 2007, 11:02
- Medlemsnummer: 1093
- Navn: Steffen
- Bil: M98 9-5 SE 2.0t
- Sted: Bodø
- Kontakt:
Ah, løveli. ^^ Thanks.
Hva slags rolle er det bussen har her egentlig?
Hva slags rolle er det bussen har her egentlig?

'98 9-5 SE 2.0t -- Celise (verdens beste dame - biologiske jenter har vist seg å være skrot)
'08 MB E200CDI (i pornohvit) -- Arbeidsverktøyet W41
'95 Honda CBR 600 F -- Færre hjul, men desto mer moro
Distriktsansvarlig Nord
'08 MB E200CDI (i pornohvit) -- Arbeidsverktøyet W41
'95 Honda CBR 600 F -- Færre hjul, men desto mer moro
Distriktsansvarlig Nord