Hei...
Har en 900 SE Turbo 95''. Gått 170tusen. Sitter steg 3 chip på den og JT3'' eksos. Har egentlig nettopp kjøpt den. Oppdaget i dag at det er et belegg av fett/olje i frostvæske tanken. Noen som vet noe om hva det kommer av?
Og lurer på når reg, kjedet må byttes på disse bilene?
MVH: kjell
Saab 900 SE Turbo, olje i eks.tank + regkjede
Moderator: Moderatorer
- Kjell N1179
- 1,5 bar
- Innlegg: 472
- Registrert: 08 okt 2007, 21:35
- Medlemsnummer: N1179
- Navn: Kjell Gullerud
- Bil: 9-3 Viggen og 9-3SS
- Sted: Sande
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Hei, og velkommen til forumet vårt!
Olje i ekspansjonstanken er tegn på gåen toppakning.
Reg. kjedet byttes ved behov, dvs når det er for slakt. Dette kan du kontrollere ved å skru ut kjedespenneren og se hvor langt ute den er.
Endret forresten topicen din, til noe mer beskrivende, og slettet det identiske innlegget du hadde postet under Saab annet. Dobbelpostinger er ikke tillatt, se reglene for posting.
Olje i ekspansjonstanken er tegn på gåen toppakning.
Reg. kjedet byttes ved behov, dvs når det er for slakt. Dette kan du kontrollere ved å skru ut kjedespenneren og se hvor langt ute den er.
Endret forresten topicen din, til noe mer beskrivende, og slettet det identiske innlegget du hadde postet under Saab annet. Dobbelpostinger er ikke tillatt, se reglene for posting.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan