Montering av magnetventil
Moderator: Moderatorer
- sonnycrockett
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 53
- Registrert: 09 mai 2007, 21:49
- Medlemsnummer: 1035
- Sted: Skien/oslo
Montering av magnetventil
Skal montere tilbake magnetventil på min og900 turbo fra no blåkran opplegg. Vet at "c" skal på nippelen på kompressorsiden av turboen og "W" på wastegate, men hvor skal "R" monteres.? Mente at den skal sitte på innløpsrøret til turbo/altså røret fra luftfilteret. Det er montert et sportsluftfilter på bilen. Hvor har dere monteret r slangen på bilene deres? Finner ikke noe inngang/nippel på mitt sportsluftfilter kit. Må jeg frem med drillen og borre hull i innløpsrøret? noen som har erfaring med dette problemet når de har montert sportsluftfilter?
900T
N1035
N1035
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Skal være en nippel på innløpsrøret. Hvis det ikke er det så må du borre, men det forutsetter uoriginalt rør. Sleng opp et bilde, så ser vi jo fort om det er det.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- sonnycrockett
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 53
- Registrert: 09 mai 2007, 21:49
- Medlemsnummer: 1035
- Sted: Skien/oslo
Sportsluftfilteret i nedre venstre hjørne av bildet og innløpsrøret som krysser under røret til dump-ventilen, turboen ligger rett utenfor bildet i nedre høyre kant. For orientering

Nærmere kikk på innløpsrøret og man ser såvidt turboen i nedre høyre kant av bildet.
Hvis man skal borre hull, noen som vet hvor man kan få kjøpt en slik nippel og hvordan man kan få det helt tett? Tips?
900T
N1035
N1035
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Ikke så bra bilde, men det ser da ut som et originalt framrør. Hvis du er sikker på at det ikke er hull i det, kanskje det er framrør fra en 900S? Den har jo ikke MV. Isåfall er det bare å borre, på den originale så er det en gummitetning rundt nippelen for å få det tett. Vær nøye med å ikke få spon inn i røret, det er *litt* ugunstig for snurra di.
Artikkelnummer hos Saab:
gummitetning: 8325656
nippel: 9342270
Kan også tas fra en bil på skroten, 900 eller 9000.
Artikkelnummer hos Saab:
gummitetning: 8325656
nippel: 9342270
Kan også tas fra en bil på skroten, 900 eller 9000.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum