Da jeg kjøpte bilen, merket jeg meg noe rart med det ene hjulet på høyresiden - usikker på om det er framme eller bak. Det var akkurat som om det var en "klump" på dekket - jeg kunne kjenne en slags "slag" i hjulet som om det rullet over noe. Jeg merket det bare opp til ca. 40-50km/t, før det ga seg. Jeg tenkte at det var noe med selve hjulet og at det ville bli borte når jeg byttet hjul.
Men den gang ei. Følelsen av å "rulle over noe" er der fortsatt, men nå blir den avløst av en slags "vibrerende uling" når jeg kommer over 50. I tillegg kan jeg kjenne litt vibrasjoner i rattet ved svinging i enkelte hastigheter, så jeg mistenker vel at det dreier seg om høyre fremhjul.
Hva kan dette være? Hjullager?
Hjul til besvær
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: 1160
- Bil: NG900 S '96
- Sted: Grannes, Stavanger
Hjul til besvær
1996 Saab 900 S 2.0i
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Re: Hjul til besvær
Blir lyden høyere når du øker farten? Isåfall kan det være lageret. En lokal helt utenfor trondheim skiftet mine, og svingte hardt ene veien, da forsvant lyden, og det var indikasjon på at det var ene lageret. Hvor mye jeg anbefaler slik svinging på en vanlig vei er jo en helt annen sak da..hehehenrikwl skrev:Da jeg kjøpte bilen, merket jeg meg noe rart med det ene hjulet på høyresiden - usikker på om det er framme eller bak. Det var akkurat som om det var en "klump" på dekket - jeg kunne kjenne en slags "slag" i hjulet som om det rullet over noe. Jeg merket det bare opp til ca. 40-50km/t, før det ga seg. Jeg tenkte at det var noe med selve hjulet og at det ville bli borte når jeg byttet hjul.
Men den gang ei. Følelsen av å "rulle over noe" er der fortsatt, men nå blir den avløst av en slags "vibrerende uling" når jeg kommer over 50. I tillegg kan jeg kjenne litt vibrasjoner i rattet ved svinging i enkelte hastigheter, så jeg mistenker vel at det dreier seg om høyre fremhjul.
Hva kan dette være? Hjullager?

"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
- Henrik N449
- Overload!!!
- Sted: Drammen