Er dette feil her ?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
jolly
Sted: Ålesund

Er dette feil her ?

Legg inn av jolly » 27 nov 2007, 22:58

Nå har det seg slik at vi har to biler . En Bmw 5'er (beklager banningen) og en Saab 9000. Begge to glimrende biler til vårt bruk.

I dag så har jeg søkt litt hjelp på forumet her og letet etter en løsning på mitt lille problem som jeg hadde med Saab'en.

Jeg ga etter hvert opp da det jeg søkte etter antageligvis er å finne under FAQ 9000.

Og der kom jo ikke jeg noen vei , og av den grunn så var det ikke mye hjelp å få.

Beklager at jeg sakl banne igjen , men hva om Saab kunne ha noe slikt :

http://www.autopower.se/mekartips/

Hadde vært helt ok.

Nå har jeg fått innstallert EPC og da er jo det til litt/god hjelp men av og til så er det greit å få et tips også.

Og dette skulle liksom være et tips til dere om at det kanskje er litt dumt at Faq's er lukket for de fleste.

Ha en kjekk kveld alle sammen. :D

Morten N88
Overload!!!
Medlemsnummer: N 88
Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
Sted: Levanger

Legg inn av Morten N88 » 27 nov 2007, 23:27

Hei, og velkommen til forumet!

Grunnen til at FAQ er lukket for andre enn betalende medlemmer av STCN, er vel mest for at det skal være attraktivt for folk å melde seg inn i klubben, pluss at "uvedkommende" ikke kan se hva vi gjør med bilene under prosjekter. Det er også av interesse at så mange som mulig melder seg inn i klubben, slik av klubben får penger til å drifte denne siden, arrangere diverse treff ol. Ellers får du jo pene rabatter hos flere Saabforhandlere og andre leverandører av morrodeler til de kjære bilene våre.. (se link øverst på siden, rabattavtaler) :wink:

Nå er det vel ikke noe forbud for deg mot å stille spørsmål om det du lurer på, under FAQ ligger det for det meste mer utfyllende beskrivelser på hvordan problem løses. Spør, og du vil mest sannsynlig få svar! :)
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Legg inn av EdHunter N815 » 28 nov 2007, 03:02

Stemmer det Morten sier, om du ikke finner det du søker etter er det bare å spørre, og du får nesten garantert svar. Det er jo derfor vi har forumet, for at folk skal kunne utveksle erfaringer. Du kan spørre om absolutt alt mellom himmel og jord på forumet, også det som måtte befinne seg i FAQ. Eneste krav til hva man kan spørre om her inne er at du poster i riktig forum (teknisk, annet, osv) og at du følger forumets regler.

FAQ er laget for ting som folk ofte spør om, og inneholder en begrenset og grundig moderert samling av nyttig informasjon.

Edit: Og bare nevner det siden du etterlyser en "saabguide"; Ta en titt i denne tråden, der finner du linker til mange bra sider. Ellers er jo FAQ på svenskeforumet åpen for alle.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Svar