Pris på motor?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
wolwerix
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 184
Registrert: 04 jun 2006, 17:56
Medlemsnummer: N960
Bil: saab 900
Sted: Harstad

Pris på motor?

Legg inn av wolwerix » 24 nov 2007, 19:13

Go helg gutter (og jenter)

Holder på å mekke en garasjeplass for vinteren og dersom det går i boks så har jeg mer enn nok areale å kose meg på..

Det som er planen er å få min T8-er til å bli en T16.
Hva må jeg beregne å måtte gi for en T16 motor i GOD stand?

Noen som har erfaring?
[x] SAAB 900 T8 Airflow </3

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Legg inn av Johan N828 » 24 nov 2007, 20:12

Regn med fra ca 5000 og litt oppover om du vil ha en GOD motor.
Jeg var heldig og fant min til 3000 men det var uten legningsnett. Som vanelig er det beste tipset og få tak i en bil med motoren i som du tar den fra. MYE enklere.

//J

wolwerix
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 184
Registrert: 04 jun 2006, 17:56
Medlemsnummer: N960
Bil: saab 900
Sted: Harstad

Legg inn av wolwerix » 24 nov 2007, 20:37

Har vært inne på tanken å kjøpe en delebil med T16 i også, er nok enklere det ja. Hadde regnet med en 4 - 5000.- for bare motor og ledningsnett. Så foreløpig er jeg jo ikke så langt unna mine beregninger :D
[x] SAAB 900 T8 Airflow </3

Hovland
Innlegg: 4
Registrert: 25 nov 2007, 21:42
Sted: Sandnessjøen

t16

Legg inn av Hovland » 26 nov 2007, 12:35

Jeg har en 84-mod t8 som jeg har bygd om til t16. Du kan få den for 4000. Bilen har bilstein sport dempere, senkefjærer, stabstag. Det er en 5-dørs. Dørene kjøpte jeg i sverige i 04. El-vindu, el-speil og sentrallås. Har ekstra speil, vindusmotorer og sentrallås du kan få med.
Diffen er deffekt, så bilen er pr nå ikke kjørbar. Fordelen med denne bilen er at du ser hvordan du må gjøre det med ledningsnett ol. får å få det til å funke.

Stein Ivar

sih@aak.no

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Legg inn av Henrik N449 » 26 nov 2007, 13:25

Den hadde jeg slått til på ;) da tar du bare girkassa fra gamle motorn
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

Andreas N1194
Overload!!!
Innlegg: 1742
Registrert: 28 jul 2007, 12:47
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Legg inn av Andreas N1194 » 26 nov 2007, 18:38

Johan N828 skrev:Regn med fra ca 5000 og litt oppover om du vil ha en GOD motor.
Jeg var heldig og fant min til 3000 men det var uten legningsnett. Som vanelig er det beste tipset og få tak i en bil med motoren i som du tar den fra. MYE enklere.

//J
Må si meg helt enig der! Kjøp delebil (forskjellig pris), send blokka til honing (1000 kr), kjøp deler på Speedparts (5000kr), ny turbo (forskjellig pris) og du har en mer eller mindre "ny"motor. Dette fortalte en meget vis mann meg, og det har jeg gjort nå, æ glær mæ! (som folk sier her i barteby) ;)

Andreas
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

wolwerix
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 184
Registrert: 04 jun 2006, 17:56
Medlemsnummer: N960
Bil: saab 900
Sted: Harstad

Legg inn av wolwerix » 30 nov 2007, 01:48

Vil som sagt ha garasjen klar før noe prosjekt startes på. Og foreløpig har jeg ikke mulighet til å ta i mot noen biler. Skal rope ut på nyåret en gang om det finnes noen ute i landet :D

Er foreløpig bare prissjekking og sånt som gjennomføres for å finne ut sånn ca. hvor mye som må til.

Takker for svar :D
[x] SAAB 900 T8 Airflow </3

Svar