Hei,
Har problemer med ekstremt høyt bensinforbruk, opp mot 2.5 på mila. Den røyker også ekstremt ved pådrag og fusker. I tillegg er pluggene helt nedsotet og håpløs å starte når den er kald.
Har skiftet LFM, bensintrykkregulator og bensinpumpe (ikke orginal, biltema...) Bilen har gjennomgått steg2 fra Speedparts og har fungert supert tidligere.
Hva annet kan det være? Skal forsøke å bytte "hjernen" å se om det hjelper, kan det være tempsensor det er noe galt med slik at den går i 'kaldmodus"?
Vi har skrevet innlegg om denne bilen tidligere men ikke kommet oss frem til løsning, noen som har noen tanker?
Mvh. Eirik
900 Aero '86
Moderator: Moderatorer
- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
Hadde noe lignende problemer på min bil, en 85 aero. Her var luftmengdemåleren deffekt. Begynte å småfjuske, og til slutt ville den kun gå på full gass.
Har du byttet til riktig lmm, er vel forskjeller på disse. I hvertfall er det forskjellige nummer på de.
Siden du har ett så høyt bensinforbruk, så leverer jo bensinpumpa nok i hvertfall.
Vet ikke om bensinpumperele` kan gi slike feil som du har, men kan være greit å bytte det så har en utelukket det. Koster ikke mange kronene heller.
Har du byttet til riktig lmm, er vel forskjeller på disse. I hvertfall er det forskjellige nummer på de.
Siden du har ett så høyt bensinforbruk, så leverer jo bensinpumpa nok i hvertfall.
Vet ikke om bensinpumperele` kan gi slike feil som du har, men kan være greit å bytte det så har en utelukket det. Koster ikke mange kronene heller.
Saab 900 Aero 1985
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998