
forskjell på drivaksler/kryss Og900
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Takker og bukker for et knakende godt tips, sånt triks viser god teknisk innsiktPetter 900 T skrev:Trikset kan være å sette inn en skive på baksiden av hjullageret, da flytter du anlegget for tripod'en tilsvarende! 5 mm har gått på alle mine iallefall! (skal du ha mer så sjekk frigangen på akselen i lengderetning)
Petter

- Saab 9-5 2.0 SE 1998 (257.000). Multifuel (LPG/Bensin) Skinn + manuellt gear.
Hei, er hjemme etter 4 timer på hogger`n. Mye av tida gikk på oppjekking. Det gikk kjapt å ta av sentermuttere med et 1.5m`ers rør på pipa. Trengte kun å løsne feste boltene til den øverste bærekula, klippet av bremseslanger og banket skiva utover til øvre bærekule slapp taket og det ble frie veier for akselen.
Det som to tid var de fem mutterene rundt medbringeren
Fikk kun av èn aksel, den andre sitter på plass i bilen med 2 av fem medbringer bolter tatt av, for returnere ved senere anledning...
Det som to tid var de fem mutterene rundt medbringeren

Fikk kun av èn aksel, den andre sitter på plass i bilen med 2 av fem medbringer bolter tatt av, for returnere ved senere anledning...
- Saab 9-5 2.0 SE 1998 (257.000). Multifuel (LPG/Bensin) Skinn + manuellt gear.
Bare en oppdatering, bilen er nå helt vibrasjonsfri
Høyre drivaksel og medbringer fra hoggerbilen var så lite slitt at jeg i romjula satte alt rett inn som det som det var uten noen form for overhaling. Og resultatet ble topp, ingen vibrasjon.
Den gamle medbringeren var skikkelig slitt, med store slitefelt og tripoden hadde tørre overflater....
Tar venstre side til våren, siden jeg også nå har komplett venstre side på lager (medbringer + aksel).


Høyre drivaksel og medbringer fra hoggerbilen var så lite slitt at jeg i romjula satte alt rett inn som det som det var uten noen form for overhaling. Og resultatet ble topp, ingen vibrasjon.
Den gamle medbringeren var skikkelig slitt, med store slitefelt og tripoden hadde tørre overflater....
Tar venstre side til våren, siden jeg også nå har komplett venstre side på lager (medbringer + aksel).
- Saab 9-5 2.0 SE 1998 (257.000). Multifuel (LPG/Bensin) Skinn + manuellt gear.