Jeg driver og leser om etanolkonvertering av SAAB 9-5. I Sverige blir det lov å etanolkonvertere fra 1. juni 2008. Jeg er klar over at svenske Nordic, BSR, Maptun, selger etanolkonverteringssatser, men leser også om delte erfaringer med dette på svenskeforumet. Jeg lurer på følgende:
Er det mulig å bygge om min MY03 9-5 til fullstendig SAAB Biopower spesifikasjon? Altså biopower topp, bensintank, bensinpumpe, gummislanger, brenselstrykkregulator, tennplugger, og SAAB (?) software.
Dr.Boost har en side om endringene som har blitt gjort med biopower:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=101646
Hvor mye vil noe slikt koste? Kanskje går det eventuelt ann å finne en kondemnert 9-5 biopower...
Jeg kunne selvfølgelig tenkt meg en ekte 9-5 biopower, men de ligger lagt over mitt budsjett.
Hva tror dere?
Etanolkonvertering
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 139
- Registrert: 28 sep 2006, 17:18
- Sted: Trondheim
Etanolkonvertering
2002 SAAB 9-5 Aero Combi
2003 SAAB 9-5 Vector Sedan 2.0t (solgt)
2001 SAAB 9-3 2.0t (solgt)
2003 SAAB 9-5 Vector Sedan 2.0t (solgt)
2001 SAAB 9-3 2.0t (solgt)
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 264
- Registrert: 12 jan 2004, 01:00
- Sted: Ski
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 139
- Registrert: 28 sep 2006, 17:18
- Sted: Trondheim
Poenget er å konvertere bilen på en like bra måte som SAAB har gjort med Biopower, dersom det er mulig. Som sagt, ut fra det som skrives på svenskeforumet virker det som om det er varierende kvalitet på de forskjellige "frittstående" trimsatsene som finnes i Sverige. Det finnes jo også de som kjører på E85 uten å gjøre nesten noe med hardware, men hvor lenge holder bilen da?Nensin N266 skrev:Hva er egentlig poenget med dette?
Kostnader ligger omtrent på 10K hod Ødegård bil på Kolbotn
2002 SAAB 9-5 Aero Combi
2003 SAAB 9-5 Vector Sedan 2.0t (solgt)
2001 SAAB 9-3 2.0t (solgt)
2003 SAAB 9-5 Vector Sedan 2.0t (solgt)
2001 SAAB 9-3 2.0t (solgt)