Krengningshemmere sportchassi 9-5
Moderator: Moderatorer
- Jossva N1079
- 0.7 bar
- Innlegg: 173
- Registrert: 15 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 1079
- Navn: Jostein
- Bil: 9-3 Aero SC XWD Hirsch M09
- Sted: Stjørdal
Krengningshemmere sportchassi 9-5
Jeg skal kjøpe meg nytt chassi til bilen (har originalt "båtchassi" nå..), men er usikker på om det utgjør stor forskjell på om man bytter krengningshemmere eller lar de originale fortsatt stå på? Har ikke helt bestemt meg for hva slags dempere og fjærer ennå. Tenker på Saab sitt sportchassikit (gjør sikkert jobben) som inneholder kraftigere krengningshemmere eller evt Bilstein sprint med aero fjærer og originale kreningshemmere. (Har ikke lyst til å senke mer enn 10 mm.) Noen som har prøvd noe i den duren?
Saab 9-3 Aero 2.0T XWD eLSD M09 Hirsch chassi/ECU
- Dopus
- 2.0 bar
- Innlegg: 529
- Registrert: 15 mar 2007, 23:28
- Bil: 9-5 2.0T stg2 Bilste lesjofors
- Sted: Haugalandet
Har desverre ikke prøvd den kombinasjonen...men tenkte jeg kunne si litt om det med kun 1 cm senkning. Vurderte det samme selv. Var redd for at bilen skulle ta ned i fartshumper og innkjørsler. Bestillte et sett med koni dempere og lesjofors senkefjærer fra PFS i england. tenkte jeg kunne kjøpe aero fjærer dersom disse ble for lave ( dessuten kostet dempere med fjærer mindre enn kunn demperene koster her i landet). Har nå kjørt ca 2-3 måneder på lesjofors fjærene (3,5cm senk) og har ingen problemer i det hele tatt med tanke på kjørbarhet. Har ikke tatt nedi en eneste plass. delte fartsdumper med en for hver kjørebane ( blir brukt en del inne på byggefelt) kan jeg fortsatt kjøre rett over med hjulene på hver side av humpen uten å ta nedi. så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for om det blir for lavt med mer enn 1 cm senk.
Saab 9-5 2.0T SE 2001modell
2,5"catback eksos og sportsfilter
Bilstein Sport og Lesjöfors senkefjærer
speedparts steg 2
http://www.garaget.org/?car=138459
2,5"catback eksos og sportsfilter
Bilstein Sport og Lesjöfors senkefjærer
speedparts steg 2
http://www.garaget.org/?car=138459
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Jeg ville byttet krengningsstabilisatorene med det samme. Bak er det fort gjort, framme litt mere styr. Men de betyr mye for kjøreegenskapene. Det finnes et utall av typer til 9-5, men det som gjelder her er størst mulig tverrsnitt.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T