takk for all hjelp.
Men hva er M90 og T16?
Skal se på en 900 - Hva å se etter?
Moderator: Moderatorer
- Haaka
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1236
- Bil: Saab900SEturbo94'
- Sted: Oslo (Tromsø)
Heh.. plenty med kryptiske betegnelser og lignende her ja...
M90, skrives ofte MY, Model-year. Kort og godt 1990'
T16 = Turbo, 16ventiler.
APC er foresten styresentralen for trykkregulering. Turbotrykk. Automatic Performance Control. I Saaber, en ekstern enhet utenfor motorstyring. Liten svart boks...
Disse turbomaskinene skal vel ikke være late, men de er kanskje ikke like hissige og responsive som tilsvarende ikke-matede motorer. De skal være litt seig, men de skal trekke, det skal de
Og jeg ser i tidligere innlegg det anmodes til å utbedre, før evt. trimming, men at vi i detheletatt snakker om trimming og ombygging på en motor som tydelig ikke er frisk, og har gått 270k!? Ta en mer omfattende sjekk på tilstand mener nå jeg 
M90, skrives ofte MY, Model-year. Kort og godt 1990'
T16 = Turbo, 16ventiler.
APC er foresten styresentralen for trykkregulering. Turbotrykk. Automatic Performance Control. I Saaber, en ekstern enhet utenfor motorstyring. Liten svart boks...
Disse turbomaskinene skal vel ikke være late, men de er kanskje ikke like hissige og responsive som tilsvarende ikke-matede motorer. De skal være litt seig, men de skal trekke, det skal de

har ikke lest igjennom hele tråden, men jeg ville sjekka for rust i reservehjulsbrønnen... det er et ganske vanlig "ruststed"
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq

900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1