turbotomas skrev:
Utgangspunktet mitt var å gi et lite tips uten å gjøre det altfor komplisert. Man vil aldri klare å gjenskape det miljø og de teknikker som bukes i bilproduksjon.
Men når du først er i gang vil jeg mene at en 2-k syregrunning er det aller beste rett på stål, før man fortsetter med epoxy osv...
Og for å være litt prikete tilbake

så er Tectyl bare et produktmerke, og ingen fellesbenevnelse på understellsmasse.
Ja skjønte det

. Den rødgrunninga jeg snakker om er syregrunning , sikkert mange andre navn ute å spaserer også .
Angående Tectyl så bruker jeg tectyl som i merket Tectyl , er evig masse annet både bra og dårlige på markedet . Siden dette faktisk er en ekstremt viktig faktor ville jeg aldri i verden kjøpt noe sånt på Biltema eller andre tilsvarende sjapper .
Jeg tør faktisk å påstå at de grunnleggende og virkelig grove "feilene" skjer ( selvom bilfabrikantene påstår at de tar hensyn til rust når en bil konstrueres ) i det øyeblikket bilen punktes sammen på fabrikken UTEN noen verdens ting mellom platene . DET er rustfeller som kommer i løpet av forholdsvis kort tid som de fleste bileiere aldri ser/og eller vet om .
Men det er et nødvendig onde for å få punktene til å sitte skikkelig . Karosseriene blir jo dyppet i alt mulig etter de er ferdig punktet sammen , men det viser seg jo at det ikke er bra nok

. Teit , men sånn er det.