Hei, driver med å bytte topp-pakning på OG900T16 1990 modell.
Alt er plukket av og rengjort, klar for sammenstilling.
For de tre pakninger:
Rett på uten noen for for pakningssilikon? Eller er det områder som kan være kjekt å tette litt ekstra?
Toppakning, manifoil- og innsugspaking (hvor ha silikon?)
Moderator: Moderatorer
Toppakning, manifoil- og innsugspaking (hvor ha silikon?)
- Saab 9-5 2.0 SE 1998 (257.000). Multifuel (LPG/Bensin) Skinn + manuellt gear.
- LeonLatex
- 1,5 bar
- Innlegg: 358
- Registrert: 01 sep 2006, 22:28
- Navn: Kjetil
- Bil: 9K CSE 2.3 HTT,96mod
- Sted: Brandbu
Re: Toppakning, manifoil- og innsugspaking (hvor ha silikon?)
Om alt er nøye rengjort og alle flater er uten skader så skal dette strengt tatt ikke være nødvendig. På en ny toppakning og manifoldpakning kan det egentlig gjøre vondt værre. Det er utifra egen erfaring. Mulig noen andre mener noe annet. Men lock tite på toppbolter og manifoldpakninger kan være lurt.Macgeier skrev:Hei, driver med å bytte topp-pakning på OG900T16 1990 modell.
Alt er plukket av og rengjort, klar for sammenstilling.
For de tre pakninger:
Rett på uten noen for for pakningssilikon? Eller er det områder som kan være kjekt å tette litt ekstra?
Kjetil


M96 9K CSE 2.3 HTT
SP - Steg 3 ++
SP - 3" eksos med frontrør og race kat
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Toppakning, manifoil- og innsugspaking (hvor ha silikon?)
Derimot kan det være lurt å ha silikon på toppdeksel-pakkninga, spesielt i svingane og longs kanten nede.
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Re: Toppakning, manifoil- og innsugspaking (hvor ha silikon?)
Eller enda bedre: Hylomar Super BlueHjelle, N6 skrev:Derimot kan det være lurt å ha silikon på toppdeksel-pakkninga, spesielt i svingane og longs kanten nede.
