Heisann!
Planlegger utbedringsprosjekt for min 94' 900turbo, og trenger litt hjelp her på opphengsbiten.
Ser gjennom EPC det finnes orginalt stabstag for senket oppheng (nr.44 83 822), men står ikke detaljer om diameter. Er jo ellers både tre og fire delenummer til min bil (900SE 3D med m-gir,ac,srs,osv).
Helt konkret folkens, finnes vel orginalt sport stabstag? Alternative sportstag?
Noen erfaringer?
Roadholding på NG900
Moderator: Moderatorer
- herman86-N693
- 0.7 bar
- Innlegg: 197
- Registrert: 13 jun 2006, 19:52
- Medlemsnummer: N693
- Navn: Andre
- Bil: NG900R
- Sted: Tønsberg
- Kontakt:
Re: Roadholding på NG900
Speedparts sitt 6 punkt substag er vel tingen , bilen min ble en helt annen etter jeg monterte det =)
Andre - N693
Saab 900SE Turbo 97 (3d)
Tidligere biler:
Saab 9000CC Turbo 87 mod (2 år)
Saab 9000i CC 87mod (døde tidlig)
Saab 900SE Turbo 97 (3d)
Tidligere biler:
Saab 9000CC Turbo 87 mod (2 år)
Saab 9000i CC 87mod (døde tidlig)
- Haaka
- 2.0 bar
- Innlegg: 588
- Registrert: 16 des 2007, 05:50
- Medlemsnummer: N1236
- Bil: Saab900SEturbo94'
- Sted: Oslo (Tromsø)
Re: Roadholding på NG900
Heh.. jo når du sier det, har jeg en custom travers på tegnebrettet, og mye mer. Så listen er lang
Men problematikken går først og fremst på at det er en bruksbil (råskinn et sådann
), som kjøres i byen, dårlige veier sommer som vinter, med kjettingriller osv... blir derfor litt picky på å ikke utelukkende stive av karosseri, samtidig blir det ei danskeferge på sommerasfalten, sant
Tror jeg har en tårlig bra plan, men pakken er litt avhengi av et litt større stag.
Ser forøvrig at 9-3 stagene deles i A, B og G. Noen som vet hvordan utforming, dimensjoner går over på 900?

Men problematikken går først og fremst på at det er en bruksbil (råskinn et sådann


Tror jeg har en tårlig bra plan, men pakken er litt avhengi av et litt større stag.
Ser forøvrig at 9-3 stagene deles i A, B og G. Noen som vet hvordan utforming, dimensjoner går over på 900?
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Re: Roadholding på NG900
Og9-3 stagen passar rätt på, men du må har rätt klämmor till det stabbstagets diameter.
Det grövsta som finns orginal till dessa sitter på Og9-3diesel.
Dom är svåra att få fatt i, bara så det är sagt!
Ellers så är väl Viggen den som har störst stabbstag och som går att få fatt i.
"edderkoppen" under subframen är ellers det första du bör få dig!
Det gör underverk med bilens uppförande på vägen.
Nästa steg är poly-foringer i for og bak-stilling.
Videre anbefaller jag H&R progresive senke fjärer sammen med justerbara Koni.
Sedan bör man skaffa en styrväxelklämma som är stumm för att minimera flexet där.
Det finns ju fler uppgraderingar att tillgå, men det är inget som jag kan anbefalla för bruk på gata.
Mvh
Det grövsta som finns orginal till dessa sitter på Og9-3diesel.
Dom är svåra att få fatt i, bara så det är sagt!
Ellers så är väl Viggen den som har störst stabbstag och som går att få fatt i.
"edderkoppen" under subframen är ellers det första du bör få dig!
Det gör underverk med bilens uppförande på vägen.
Nästa steg är poly-foringer i for og bak-stilling.
Videre anbefaller jag H&R progresive senke fjärer sammen med justerbara Koni.
Sedan bör man skaffa en styrväxelklämma som är stumm för att minimera flexet där.
Det finns ju fler uppgraderingar att tillgå, men det är inget som jag kan anbefalla för bruk på gata.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
