Bladet BIL om Saab 9-3 SS :(

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Edonis

Bladet BIL om Saab 9-3 SS :(

Legg inn av Edonis » 08 mai 2004, 14:26

Jeg har alltid syntes bladet BIL var et elendig bilblad, men nå har de absolutt mistet all min respekt. I siste utgave skriver de dette om Saab 9-3 SS Business:
Saab 9-3 bærer preg av at den har fått noen år på baken. Den seneste ansiksløftningen i 2002 har gavnet enkelte utvendige detaljer , men som helhetlig produkt klarer den ikke å hevde seg på topp i dette selskapet. ( A4 og S40 )
Har de ikke fått med seg at 9-3SS var en splitter ny bil og ikke en facelift i 2002 er de passe korka i hodet :-x At Business modellen ikke får særlig skryt kommer ikke som noe sjokk, hadde de derimot testet en 1,8t med par tusenlapper i ekstrautstyr hadde den vært en klar testvinner mener jeg ;)

Brukeravatar
Aeroild
1.2 bar
1.2 bar

Legg inn av Aeroild » 08 mai 2004, 14:54

Helt enig!

Jeg ble også forbannet når jeg leste testen. :-x
De må jo være fullstendig inkompetente for å teste en 9-3SS til 300' mot en Volvo og Audi til 400'. Og i tillegg har de jo ikke peiling når de skriver at 9-3 er gammel. Etter Bils tidsregning er vel Audi A4 en museumsgjenstand.
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 08 mai 2004, 21:49

Vel, eg har kjøpt badet Bil eit par gongar det siste året. Fysste gong hadde dei ein del SAAB-stoff bla. ein "brukttest" av 9-5, men mykje av infoen var feil, so eg sende ein mail til redaksjonen der eg gjorde dei opmerksome på feila. Har ikkje motteke eit svar på det, noko eg trudde var normal folkesikk.

Kjøpte faktisk den utgåva av bladet som det her er snakk om, desverre. Hadde egentlig bestemmt meg for å ikkje kjøpe fleire nummer at Bil (som faktisk er dårligare enn Motor til og med), men so skjedde det at eg vart innlagd på sjukehus for ei periode, og kiosken hadde selfølgelig ikkje andre bilblad enn Bil, so eg fekk klare med med det inntil eg fekk bragt inn fleire forsyningar... ;)
Ikkje berre var det slike tåpelige og ukorrekte utsagn som at 9-3 er ein gammal bil, men på fleire av dei andre artikkelane var det også faktiske feil. Vurderte ei stund å sende ein ny mail med korrigeringar, men sidan eg ikkje fekk noko respons på forrige mail, har eg berre latt det ligge. Og at Bil skal være eit eksempel til etterfølgelse når det gjaldt testar, det berre flirer eg av. "Testen" til Bil er omtrent som ei prøvekøyring i AMS fks. Nei, på meg vert det nok ikkje kjøpt frivillig fleire eksemplar av bladet Bil, i tilfelle det vart kjøpt noko må det vere som i scenarioet over... ;)

Brukeravatar
Rune N01
1,5 bar
1,5 bar
Medlemsnummer: 01
Navn: Rune Hensel
Bil: Saab 900 SE Turbo Cab M96
Sted: Vinterbro

Legg inn av Rune N01 » 09 mai 2004, 00:26

Fortsett å send mail til dem, de fortjener å bli satt på plass.. Hvis alle som blir forbanna på sånt gjør det så har det sikkert en virkning til slutt..
MVH Rune

Gjest

Legg inn av Gjest » 09 mai 2004, 19:02

Mail sendt til redaktøren - så får jeg bare vente å se hva han svarer....

tore

Tore N10
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Sted: Lierskogen

Legg inn av Tore N10 » 09 mai 2004, 19:03

Beklager - glemte å logge meg inn på forrige innlegg
Tore N10

Tore N10
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Sted: Lierskogen

Legg inn av Tore N10 » 10 mai 2004, 08:15

Da har jeg fått svar:

"Er enig i de fleste av dine kommentarer, noe som også fremgår av vårt innlegg på "Ettertenning" i Bil nr 5 som er ute hos abonnentene denne uken.
Jeg skal ikke gå i detaljer her, men i ettertid er det klart at den aktuelle Saab-modellen ikke burde vært med i testen."

Som dere ser så skulle nok ikke Business modellen vært med i testen
Tore N10

Svar