Tennplugger
Moderator: Moderatorer
Tennplugger
Hei! Fant en pakke med Bosch FR6DC tennplugger. De passet fint i min '86 16V turbomotor. Slik jeg forstår, har Bosch oppgitt at pluggene F6DC passer til min saabmotor. Kan disse Bosch-pluggene brukes? Eller skal jeg eller kjøpe nye NGK-plugger (BCPR7ES)?
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Du skal ikke ha NGK BCPR7ES i hvertfall.. Det er resistorplugger som brukes på Trionic bilene. Du skal ha BCP7ES eller BCP7EV (Dyre...)
Vet ikke med Bosch pluggene, men SAAB generellt liker ikke annet enn NGK plugger.
Vet ikke med Bosch pluggene, men SAAB generellt liker ikke annet enn NGK plugger.
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
STCN medlem Nummer 18
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Det er ikke noe vits å ta sjansen når du ikke er sikker. Det koster deg 150kr i nye BCP7ES plugger. De holder mål 
Men jeg tviler på om de Bosch pluggene vil smuldre opp. Det eneste er vel at du kanskje ville fått noe fusking og uren gange, pluss at du muligens ikke ville fått maks ladetrykk.

Men jeg tviler på om de Bosch pluggene vil smuldre opp. Det eneste er vel at du kanskje ville fått noe fusking og uren gange, pluss at du muligens ikke ville fått maks ladetrykk.
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
STCN medlem Nummer 18