
Turbotrykkmåler 93 SE
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 31
- Registrert: 29 des 2007, 20:47
- Medlemsnummer: N1271
- Navn: Roger Johansen
- Bil: Saab 93 SE 2.0t 2002
- Sted: Leirvik i Sogn
Turbotrykkmåler 93 SE
Jeg kjøpte meg en turbotrykk måler fra speedparts, fikk litt problem med hvor jeg skal koble T stykket inn i motorommet, koblet meg på en tynn vakumslange som går fra insugsmanifolen, retteresagt oppe på spjeldet, kan dette vere riktig, får litt utslag på den, men den går ikke i vakum minus kan man si, og den lader på 0.6 bar på det meste, bilen skal vere trimmet til 185 hester skulle jeg ikke hatt meir trykk på turboen da? Kan det steme jeg ha koblet måleren riktig? Noen som har bilder? 

- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: Turbotrykkmåler 93 SE
Om du kobler deg på før selve spjeldet, vil du jo ikke få noe vakuum, så dette blir ikke riktig nei. Den skal kobles på en slange på selve innsuget, dvs. etter spjeldhuset.
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 31
- Registrert: 29 des 2007, 20:47
- Medlemsnummer: N1271
- Navn: Roger Johansen
- Bil: Saab 93 SE 2.0t 2002
- Sted: Leirvik i Sogn
Re: Turbotrykkmåler 93 SE
Er ikke heilt sikker om det er før eller etter spjeldet jeg har koblet meg på. men det er den øverste tynne slangen som går inn på insugs mondulen. Det går 2 tykke slanger og inn lenger nede, kan det vere der jeg burde koblet meg på?
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 31
- Registrert: 29 des 2007, 20:47
- Medlemsnummer: N1271
- Navn: Roger Johansen
- Bil: Saab 93 SE 2.0t 2002
- Sted: Leirvik i Sogn
Re: Turbotrykkmåler 93 SE
Jeg studerte dette nermere og fann en stiv plastslange som går rett inn på insugsmanifoilen, den hadde flere enveisventiler, ser ut som det er denne slangen som skaper vakumet til bremsekraftforsterkeren, er det denne slangen man skal koble seg på med en T ledd for å få rette trykk/vakumet til en turbotrykkmåler ? Håper noen tar seg tid å hjelpe en stakkar med dette 

- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
Re: Turbotrykkmåler 93 SE
Hvor mye vakum har du på tomgang? 0.6 hørtes ikke så gærent ut det, har ikke korekte tall i hodet men...magician6630 skrev:Jeg kjøpte meg en turbotrykk måler fra speedparts, fikk litt problem med hvor jeg skal koble T stykket inn i motorommet, koblet meg på en tynn vakumslange som går fra insugsmanifolen, retteresagt oppe på spjeldet, kan dette vere riktig, får litt utslag på den, men den går ikke i vakum minus kan man si, og den lader på 0.6 bar på det meste, bilen skal vere trimmet til 185 hester skulle jeg ikke hatt meir trykk på turboen da? Kan det steme jeg ha koblet måleren riktig? Noen som har bilder?
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 31
- Registrert: 29 des 2007, 20:47
- Medlemsnummer: N1271
- Navn: Roger Johansen
- Bil: Saab 93 SE 2.0t 2002
- Sted: Leirvik i Sogn
Re: Turbotrykkmåler 93 SE
Den ligger i null på tomgang, går ikke i minus, jeg har muligens koblet meg på feil slange, får ca 0.6 bar med pådrag, men ingen den får en vakum puls av og til, kan se ut til den nett , går mot vakum med det samme jeg gir gass og så fer den opp på trykk siden, jeg koblet meg på en tynn gummislange som går inn ca midt på spjeldet, den slamgen går videre til en eletrisk dippedutt men enda to slanger på som står festet på torpedoveggen.
Jeg må muligens skifte til et annet rør slange?
Noen som har en formening om dette?
Jeg må muligens skifte til et annet rør slange?
Noen som har en formening om dette?