Dekktrykk 2002 9-3 2,0 t

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Turbo-HF
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 392
Registrert: 24 mar 2008, 16:50
Medlemsnummer: N1349
Navn: Hans Fredrik
Bil: Volvo C70 Cab 2,0 LT
Sted: Oslo

Dekktrykk 2002 9-3 2,0 t

Legg inn av Turbo-HF » 07 apr 2008, 18:47

Har nå nye sommerhjul i dimensjonen 225/45-17". Kjører 2,5 bar foran, og 2,4 bak. Dette føles bra, er det for høyt eller lavt?! :reading:

Berland N1165
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 108
Registrert: 27 okt 2007, 16:17

Re: Dekktrykk 2002 9-3 2,0 t

Legg inn av Berland N1165 » 07 apr 2008, 19:37

Fekk beskjed av ein dekksjappe at så lenge det va lavprofildekk fylte dei 2,7bar framme og bak

Brukeravatar
Haaka
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 588
Registrert: 16 des 2007, 05:50
Medlemsnummer: N1236
Bil: Saab900SEturbo94'
Sted: Oslo (Tromsø)

Re: Dekktrykk 2002 9-3 2,0 t

Legg inn av Haaka » 07 apr 2008, 20:09

Dette er jo en ganske vanlig dimensjon som nok er listet som alternativ i instruksjonsboka med korrekt lufttrykk. 2.5 og 2.7 bar høre litt i grenseland høyt ut, men heller det enn for lavt...

Brukeravatar
Turbo-HF
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 392
Registrert: 24 mar 2008, 16:50
Medlemsnummer: N1349
Navn: Hans Fredrik
Bil: Volvo C70 Cab 2,0 LT
Sted: Oslo

Re: Dekktrykk 2002 9-3 2,0 t

Legg inn av Turbo-HF » 03 mai 2008, 15:36

Edit: Kjøren nå på kompromiss: 2,2 / 2,3 rundt om det hele, på alle hjul! :lol:

Brukeravatar
rolfi
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 683
Registrert: 03 jan 2008, 03:03
Medlemsnummer: N1248
Navn: Rolfi
Bil: My99 og9-3cab 2,0t
Sted: Sandnes

Re: Dekktrykk 2002 9-3 2,0 t

Legg inn av rolfi » 03 mai 2008, 15:54

på 9-5`en står det i vognkortet 2.9 eller 3 bar (husker ikke helt) med dimmen 225/45/17 og fem mann med mulige hastigheter på mer enn norske veier
Saab 900S 2.0 ltt 1992 (Grombilen)
Volvo v70 D3 Summum 2011 (kjerringa sin BLEIEEXPRESS)
+jobb 2012 Scania R500 6x4 + Carnehl tippsemi.
Rolf Martin N-1248

Svar