Det er mulig dette har vært oppe før- i så fall så håper jeg at jeg er unnskyldt;
Jeg vurderer å kjøpe en 2002+ 9-5 sedan automat. Jeg tenkte først at jeg tok 2,3T "for å være sikker", og fordi jeg er vant med moment fra dieselbiler. Imidlertid så ser jeg at det er langt flere 2,0 å velge mellom, og mener å ha lest at gearkassa ikke bør ha noe mer enn 350Nm. Jeg antar at det er samme kasse på 2,0 og 2,3?
På siden til maptun.se ser jeg at første trinn trimming på 2,3 gir 235hk/380Nm, mens første trinn på 2,0 gir 230hk/350nm. Jeg antar at 2,3 kanskje vil ha momentet tidligere og med flatere kurve, men hvis det er slik at kassa allikevel ikke bør ha mer enn 350Nm, er det da "like greit" med 2,0 med 230hk/350Nm?
2,0 vs 2,3 (igjen)
Moderator: Moderatorer
- lille-espen N1106
- 0.7 bar
- Innlegg: 163
- Registrert: 16 mar 2007, 09:52
- Sted: Arendal
Re: 2,0 vs 2,3 (igjen)
Er en diskusjon om emne her :
viewtopic.php?f=12&t=20170&start=0&st=0&sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=12&t=20170&start=0&st=0&sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;
1998 Saab 9-5 SE 2.3t N1106
Bedre STCN Forum Søk
To Crash with a Volvo is extremely safe. If you`re sitting in a Saab.
Bedre STCN Forum Søk
To Crash with a Volvo is extremely safe. If you`re sitting in a Saab.