9000 automat vs. manuell
Moderator: Moderatorer
9000 automat vs. manuell
Er det noen vesentlige forskjeller på motor ('95 9000 2,3T) med automatkasse vs. manuellkasse?
Svinghjul + clutch selvfølgelig, og vel motorstyringsprogram.... Noe annet? Har i tankene RWD-prosjekt med manuellkasse...
Svinghjul + clutch selvfølgelig, og vel motorstyringsprogram.... Noe annet? Har i tankene RWD-prosjekt med manuellkasse...
- Haaka
- 2.0 bar
- Innlegg: 588
- Registrert: 16 des 2007, 05:50
- Medlemsnummer: N1236
- Bil: Saab900SEturbo94'
- Sted: Oslo (Tromsø)
Re: 9000 automat vs. manuell
OO! Spennende
Er vel lite forskjeller på motor i seg selv, men det blir nok uansett det minste problemet ved rwd-konvert av en slik bil
Men jeg syns du skal kjøre på så langt det går

Er vel lite forskjeller på motor i seg selv, men det blir nok uansett det minste problemet ved rwd-konvert av en slik bil

Men jeg syns du skal kjøre på så langt det går

- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: 9000 automat vs. manuell
hvorfor spør du egentlig? hehe. enten bilen er manuell eller automat så får du jo ikke brukt girkassa til å overføre kreftene den veien du skal ha dem. og svinghjul og clutch må jo byttes uansett om du skal ha noe skikkelig kraftige saker 

1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
Re: 9000 automat vs. manuell
Funderte på om det var noe hokuspokus som kunne forkludre... Jeg mener det eneste er motorstyringen.. Det er vel egen programvare for automatbilene?!
..hvorfor sloss om en ball når man kan leke med biler..??!!
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: 9000 automat vs. manuell
ja, biler med automat har sitt eget oppsett. men èn og samme hjerne har program til både manuell og automat i seg, så flere hjerner kan brukes om hverandre.
en annen ting som kan forkludre med automat er jo spakstellet
men når du kapper brønn i karosseriet til mellomaksel blir det jo ikke et snev av orignale giroverføringsdeler igjen uansett.
en annen ting som kan forkludre med automat er jo spakstellet

1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
Re: 9000 automat vs. manuell
Motor skal ikke i SAAB...Edward N812 skrev:..en annen ting som kan forkludre med automat er jo spakstelletmen når du kapper brønn i karosseriet til mellomaksel blir det jo ikke et snev av orignale giroverføringsdeler igjen uansett.

..hvorfor sloss om en ball når man kan leke med biler..??!!
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: 9000 automat vs. manuell
hehe, da er jeg med vettu.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
Re: 9000 automat vs. manuell
Det var godt. Nå ser det ut for at jeg har fått tak i en donorbil (med automat). Blir det handel så kommer resten av bilen til å hugges om noen trenger deler....Edward N812 skrev:ja, biler med automat har sitt eget oppsett. men èn og samme hjerne har program til både manuell og automat i seg, så flere hjerner kan brukes om hverandre.
..hvorfor sloss om en ball når man kan leke med biler..??!!
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: 9000 automat vs. manuell
jeg er ikke helt sikker på om det må giftes inn med tech 2. alt jeg vet er at når man åpner filene fra en T5-boks får man opp de forskjellige mappene den boksen har for både automat og manuell
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
Re: 9000 automat vs. manuell
Det skal nok gå. I værste fall så er det bare å legge inn korrekt programvare.
..hvorfor sloss om en ball når man kan leke med biler..??!!