Jeg har noen ting med med min SAAB jeg har noen spørsmål om, og før jeg evt. henvender meg til noe SAAB verksted.
Har flere spørsmål, og håper dere kan hjelpe meg med dem

1.
Når jeg kjører i f.eks 80km/t og legger meg i bremsefeltet i avkjøringer på e6 osv, og bremser litt kraftig, så hører jeg det smeller eller kakker i forstillinga. Hørtes ut som det var mest fra venstre side. Hva kan dette være for noe ?
2.
Hvis jeg f.eks kjører i et par km/t i første gir og er ved rett under 1000rpm, så begynner oljelampa i dashen å blinke og lyse. Er dette pga. at den holder på å kvele seg, eller er det noe annet ?
3.
Når jeg kjører i 80km/t vibrerer det skikkelig i rattet. Det startet etter at jeg "hadde" den på 4hjulskontroll. En bekjent jobber på bilverksted, så vi prøvde å ta det på den. Men han som hjalp meg visste ikke hvordan man justerte alle finesser, så fikk ikke så mye ut av det. Men han prøvde litt. Men det var masse røde tall på utskriften min.
Jeg monterte også 17" samtidig. Og er derfor usikker på om det ikke er dekkene som er feilbalansert, eller er det en forstillingskontroll jeg trenger? Har tenkt å ta det uansett, men hvis det er det, så slipper jeg å reise dit jeg kjøpte dekkene, for det er 10mil unna. Hva tror dere ?
4.
Når jeg holder 1500-1600rpm i f.eks 3.gir på flata, å gir mer gass, så begynner bilen å lugge/fuske. Jeg skiftet fordelerlokk og rotor, det hjalp litt. Men ikke så altfor mye. Jeg tror det kan være pluggene, hva tror dere?
5.
Når jeg gir gass, i hvilket som helst gir, så drar girspaken seg bakover, den rører ganske mye på seg. Har aldri vært borti det før. Men har ikke tenkt noe over det før nå. Jeg har fått tips at det kan være røkne motorfester. Hva tror dere?
Det er en '95mod som har gått 240k, sånn btw. Hvis det skulle være noe til hjelp.
Jeg håper dere kan hjelpe meg

Jørgen
UPDATE:
Bilen min drar fælt til høyre. Når jeg slipper rattet selvfølgelig.
Har gjort forstillingskontroll på den selv, eller min bror. Han er bil mek.
Men han fant bare ut hvordan man justerte spissinga ? Er det ikke mulig å justere noen andre hjulvinkler?
For det var mye rødtall på arket som ble printet ut.
Også en ting til, hvis jeg kan smette det inn.
Funker de fleste 5.25" høytalere i dørene på NG900'en ? Eller blir noen litt for dype å treffer vinduet ?
Tenker på disse: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=993" onclick="window.open(this.href);return false;