Min og900 fra 92 skal på EU godkjenning i slutten av neste uke, i den sammenheng har jeg noen spm.
Jeg har steinsprut i frontruta, dette er vell fyfy?
Ryggelys bryteren er slitt, så må holde girspaken i en spessiel stillig for at det skal lyse. Er dette alvorlig?
Så er bilen senket med sports understell fra speedparts (Bilstein dempere og Lesjøfors fjærer). Skal jeg legge ved papirene, eller satse på at han ikke ser det?
Noe annet jeg burde være obs på på denne bilen?
EU godkjenning av og900
Moderator: Moderatorer
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 306
- Registrert: 01 aug 2007, 15:24
- Medlemsnummer: N14
- Navn: Thomas
- Bil: Saab 9-3ss Aero 2005
- Sted: Kløfta
EU godkjenning av og900
Saab 9-3 SS 2.0T Aero 2005mod m/ Maptun Magi
Saab 96 2-takt 1964mod

Saab 96 2-takt 1964mod
- Haaka
- 2.0 bar
- Innlegg: 588
- Registrert: 16 des 2007, 05:50
- Medlemsnummer: N1236
- Bil: Saab900SEturbo94'
- Sted: Oslo (Tromsø)
Re: EU godkjenning av og900
Steinsprang skal ikke hindre sikt i førerens umiddelbare synsfelt foran bilen. Dette er på fint indelt i soner på ruta, og anmerkes etter skadens størrelse/plassering/alvorlighet. Kort sagt.. fyfy ja
Om man ikke får frem ryggelys, blir det merknad. Om han finner frem og er i godhumør er det en annen sak.
Om ikke senking er stemplet inn i vognkort får du ikke godkjenning alikevell. Da er det bedre å ikke skjønne noen verdens ting om senking, og håpe at han blir borte av seg selv..
Gir du denne tilsyns-sjelen ugyldige dokumenter, stikker han nok hodet i bakken..
Generelt er det jo skumle ting og ta bilen med på en kontroll du vet du får mangel på.


Om man ikke får frem ryggelys, blir det merknad. Om han finner frem og er i godhumør er det en annen sak.
Om ikke senking er stemplet inn i vognkort får du ikke godkjenning alikevell. Da er det bedre å ikke skjønne noen verdens ting om senking, og håpe at han blir borte av seg selv..

Generelt er det jo skumle ting og ta bilen med på en kontroll du vet du får mangel på.


-
- 1,5 bar
- Innlegg: 306
- Registrert: 01 aug 2007, 15:24
- Medlemsnummer: N14
- Navn: Thomas
- Bil: Saab 9-3ss Aero 2005
- Sted: Kløfta
Re: EU godkjenning av og900
Tja, senke fjørene er svarte, så han burde ikke se det allt for lett.
Steinsprut skaden er kjempe liten, og litt neden for synsfeltet...
Jeg har ikke fått senkingen inn i vogn kortet...
Men jeg skal ikke være tilstede under selve kontrollen, da jeg er på skolen når den blir tatt.
Men fikser ikke riis bil glass og disse andre firmaene steinsprut gratis hvis man har del/-kasko?
Steinsprut skaden er kjempe liten, og litt neden for synsfeltet...
Jeg har ikke fått senkingen inn i vogn kortet...
Men jeg skal ikke være tilstede under selve kontrollen, da jeg er på skolen når den blir tatt.
Men fikser ikke riis bil glass og disse andre firmaene steinsprut gratis hvis man har del/-kasko?
Saab 9-3 SS 2.0T Aero 2005mod m/ Maptun Magi
Saab 96 2-takt 1964mod

Saab 96 2-takt 1964mod
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Re: EU godkjenning av og900
Fiks av steinsprut er gratis ja , må bare fylle ut et skjema . Men det er ikke alle steinsprut det går å fikse , dessuten er det alltids en sjanse for at ruta ryker isteden . Går utifra at de forteller deg detThomas ll skrev:Men fikser ikke riis bil glass og disse andre firmaene steinsprut gratis hvis man har del/-kasko?

STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 306
- Registrert: 01 aug 2007, 15:24
- Medlemsnummer: N14
- Navn: Thomas
- Bil: Saab 9-3ss Aero 2005
- Sted: Kløfta
Re: EU godkjenning av og900
Burde vell få fikset steinspruten og håpe resten går bra...
Saab 9-3 SS 2.0T Aero 2005mod m/ Maptun Magi
Saab 96 2-takt 1964mod

Saab 96 2-takt 1964mod