Nå har jeg bytta så å si det meste av deler..
krana til varmeregisteret
Vannpumpa
termostat
Bryteren til kjølevifta
Pluss ny olje siden jeg tenkte kanskje den gamle var dårlig å derfor stemplene varmere
Det er heller ikke tett i noen slange..å må ha på varmeaperatet for å få vekk varmen
Men ingen ting har Hjulpet.. har selfølgelig lufta anlegget hver gang! nåle ligger ca 1 cm under det røye merket.. å vifta går hele tida..! noen som har no tips å komme me feilsøking eller hva det kan være? Kan det være radiator som kjøler for dårlig?
Varm motor! 900 OG 86
Moderator: Moderatorer
Re: Varm motor! 900 OG 86
Hva med temperaturføleren, kan det være at den viser litt feil (for høy temperatur) slik at viftene starter uten grunn?
- Saab 9-5 2.0 SE 1998 (257.000). Multifuel (LPG/Bensin) Skinn + manuellt gear.
Re: Varm motor! 900 OG 86
Har du prøvd å lufte kjølesystemet da? Evnt sjekka om radiator er tett? 

N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq

900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
Re: Varm motor! 900 OG 86
Et ofte feilsymptom er tett raiator. Siden du får kjøling gjennom varmeapp, så er det nok den. Hvilken stand er den i?
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Re: Varm motor! 900 OG 86
Her må jeg si meg enig! Har en kompis som hadde en og900 suger før, og han måtte kjøre hele sommeren med varmeapparatet på max, så kom høsten, og da vi virkelig trengte all den varmen så fikk han somlet seg til å bytte radiator, og vips, problemet forsvantDatapaal N526 skrev:Et ofte feilsymptom er tett raiator. Siden du får kjøling gjennom varmeapp, så er det nok den. Hvilken stand er den i?

"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
- steff
- 1,5 bar
- Innlegg: 428
- Registrert: 02 aug 2007, 17:17
- Medlemsnummer: N1125
- Navn: Stefan Hansen
- Bil: 9000 cse 2.3 T
- Sted: Drammen
Re: Varm motor! 900 OG 86
Når du sier det så kom jeg på at jeg i vinter var å hilste på MR brøytekant.. å fikk da dytta inn "litt" snø i fronten.. kanskje den har fått seg en trøkk da! nei altså de ser ikke bra ut.. ganske så svart utvendig å vannet er ikke reitn for å si det sånn!Andreas N1194 skrev:Her må jeg si meg enig! Har en kompis som hadde en og900 suger før, og han måtte kjøre hele sommeren med varmeapparatet på max, så kom høsten, og da vi virkelig trengte all den varmen så fikk han somlet seg til å bytte radiator, og vips, problemet forsvantDatapaal N526 skrev:Et ofte feilsymptom er tett raiator. Siden du får kjøling gjennom varmeapp, så er det nok den. Hvilken stand er den i?Men for all del, det kan være flere enn en feilkilde da, bare bygger opp under resonementet til Pål jeg.