Legg inn
av Ingvar N629 » 09 jun 2008, 11:00
Vel, for å svare på spørsmålet, da... For å ta av toppen så må du først ta av toppdekselet, så du kommer til kamdrevene. Strips fast kamdrevene til kjedet slik at du får kjedet på igjen riktig, og skru så kamdrevene av kammene. Løsne vannslangene og ledningsnettet. Eksosmanifold og innsugsmanifold må av uansett om toppen skal planslipes, men det kan være enklest å løfte av toppen med disse stående på, og skru de av etterpå. I tillegg til selve toppboltene så sitter toppen fast i registerdekselet med to skruer som du ser om du titter ned på siden med multireima.
Om du har kortmotoren så er det trangt å løfte toppen med kamdrevene fast i kjedet, men det går. Vær MEGET forsiktig så du ikke knekker styreskinna til kamkjedet. Men siden du har en 93 modell så skal du ha langmotoren om du ikke har en M94 registrert i 93.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan