Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Endre88 N1527
- 1,5 bar

- Innlegg: 477
- Registrert: 04 mai 2008, 10:34
- Medlemsnummer: N1527
- Navn: Endre Listhaug
- Bil: SAAB 9000cc
- Sted: Måløy
Legg inn
av Endre88 N1527 » 21 jun 2008, 21:53
Nåken som har demontert girkassa på 9000cc?
Ska ta den ut av delebilen min å prøva å finne den enklaste å raskaste løysinga
Lure på å ta ut motoren med kassa men veit ikkje
E so masse rust på den at når eg jekka opp eine sida hin dagen so for tredde kanalen seg ned på jekken

M93 SAAB 9000cc 2,0- go bilen=)
M89 SAAB 9000cc 2,0-Delebil;) -Vraka
M91 Subaru legacy 1,8gl-kræsja, fiksa og solgt:)
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 21 jun 2008, 22:21
Det er fullt mulig og ta den ut igjenom venstre hjulhus men med mindre man har løftebukk så synes i allefall jeg det er enklere å løfte ut motoren. Man fort blir lei av å ligge å knote inne i hjulhuset samt å krabbe på alle 4 for å få den ut på sia

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Endre88 N1527
- 1,5 bar

- Innlegg: 477
- Registrert: 04 mai 2008, 10:34
- Medlemsnummer: N1527
- Navn: Endre Listhaug
- Bil: SAAB 9000cc
- Sted: Måløy
Legg inn
av Endre88 N1527 » 21 jun 2008, 22:53
Ser ut som om de ska gå å ta ut bare kassa då

hvist eg drege vekk alt som e over..
E de nåke slags drev som stikke langt inni motoren??

asso fra oppsida
M93 SAAB 9000cc 2,0- go bilen=)
M89 SAAB 9000cc 2,0-Delebil;) -Vraka
M91 Subaru legacy 1,8gl-kræsja, fiksa og solgt:)