Lurer på om det er noen tips for å justere luft/bensin forholdet rett på en T8 på injection, har nemlig en som trenger å justeres på igjennom den justerings-skruen (det eneste som står igjen på den før den kan prøves en tur). Eller må man dra på verksted for å justere dette rett? Vil APCn reagere hvis man har justert feil på denne og har for høyt ladetrykk i forhold til bensinen den får og justerer ned ladetrykket? Er blandingen for fet så stopper den på tomgang, er den for høy så stopper den også har jeg funnet ut..
Det er snakk om en 87-modell OG900 med T8.
Justering av CO på T8
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Justering av CO på T8
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
- Haaka
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1236
- Bil: Saab900SEturbo94'
- Sted: Oslo (Tromsø)
Re: Justering av CO på T8
I gamledager het det at en flink mekaniker justerte etter lyden, motorgangen..
I det 20ene århundre bruker vi godkjente måleinstrument for firegassmåling, samme typen alle godkjenningsorgan er påkrevd å bruke ved måling av avgass, da dette hevdes å være noe mer presist...
Du må jo ikke på verksted, men da er du avhengi av måleinstrument som stort sett bare verkstedet har..
Og ja, det er små marginer du har å gå på, hvor den settskruen blir ganske brutal fra min. til max. og altfor lite bensin er like ille som altfor mye.
I det 20ene århundre bruker vi godkjente måleinstrument for firegassmåling, samme typen alle godkjenningsorgan er påkrevd å bruke ved måling av avgass, da dette hevdes å være noe mer presist...

Du må jo ikke på verksted, men da er du avhengi av måleinstrument som stort sett bare verkstedet har..
Og ja, det er små marginer du har å gå på, hvor den settskruen blir ganske brutal fra min. til max. og altfor lite bensin er like ille som altfor mye.