Er det noe spesiellt tidspunkt rasling høres mer enn andre ganger? Synes det bråker enten fra drivverk , eller motor under pådrag og spesiellt fra motor hvis jeg lytter der kjedet sitter når motoren ruses forsiktig . I tillegg støyer det jo litt fra multireima , men jeg byttet strammer , reim og løpehjul for 6k km siden ( og 30kkm før det også )så det er mange forstyrrende faktorer, og siden jeg absolutt ikke er noen motormann så lurer jeg !
Videre kan jeg si at bilen aldri blir småkjørt ,er helt kliss original , har siste veivhusventilasjonoppgradering , olje+filterskift hver 9-10kkm og fullt service hefte . Riktignok ikke på Saab verksted de siste 30kkm , men dette skal vel i teorien ikke ha noe å si !? Bilen har forresten akkurat bikka 146kkm .
Bilen er 2001modell , har den berømte T7motorstyringa og motorkode B205R . Dette er vel en av de motorene som har hatt problemer med rasling og ras og diverse annen dritt og derfor har fått utvidet til 8års motorgaranti ettersom hva jeg har forstått ?
Tenkte å dra innomSaab for å få dem til å høre på den , og hvis de konstaterer rasling så vil jeg gjerne vite hva jeg skal si , er dette noe som skal dekkes av Saab da , eller har jeg misforstått ? Uansett vil de garantert sette seg på bakbeina, for service og behjelpelighet samt å være imøtekommende , forståelsefulle og medgjørlige er noe de seriøst burde ta opp på agendaen....
Eller så sier de bare "nei ingen ulåter her" bare for å slippe at jeg skal bli DRITTThissige på dem fordi de er nesten litt ubrukelige ( gjelder sikkert ikke alle Saab verksteder , men det jeg "bruker" ) .
Kort sagt ; hvis det viser seg at jeg har lyder fra kjedet som ikke skal være der , hva gjør jeg , hva sier jeg , hva slår jeg med og hvor hardt slår jeg i bordet og til hvem ? Eller er det bare å glemme det og få noen andre til å reparere ?
Jeg vet ikke , jeg er usikker , derfor spør jeg her før jeg spør på Saab fordi jeg vet mange her har mer peiling og erfaring enn det de har på Saab (Opel) .
Håper på noen klare , enkle svar

MVH regkjedeLars