slavesylinder og900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
HansWF N416
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 532
Registrert: 28 feb 2005, 01:00
Sted: Romedal, Hedmark

slavesylinder og900

Legg inn av HansWF N416 » 20 jul 2008, 14:57

Skal ha av slavesylinderen på min 900 t16 nå. og lurer på hva slags verktøy jeg skal bruke på de tre skruene som holder denne. Har prøvd med umbraco, men syntes det ble litt slarkete. Hva bør brukes, og i tilfelle hva slags størrelse.
Saab 900 Aero 1985
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: slavesylinder og900

Legg inn av Ingvar N629 » 21 jul 2008, 08:59

Det er umbraco, du må nok bare finne rett størrelse :wink:
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Skaten N671
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 985
Registrert: 14 jan 2005, 01:00
Medlemsnummer: N671
Bil: Saab 900 Aero
Sted: Tysnes

Re: slavesylinder og900

Legg inn av Skaten N671 » 21 jul 2008, 13:26

Viktig å skrape ut evt skit som ligg inni skruehovudet, slik at unbrakoen kjem heilt inn. Lett å runde slike skruer viss ikkje, og då er det eit h.......å få ut!


Vegard
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5


- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"

Svar